دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1399 - 00:58
مدیرروستا در گفت‌وگو با آنا:

کلید صعود به دور نهایی انتخابی جام جهانی دست خودمان است/ بازیکنان تأثیرگذار زیادی در تیم اسکوچیچ حضور دارند

ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال گفت: کلید صعود به دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر دست خودمان است و اسکوچیچ بازیکنان تأثیرگذار زیادی در اختیار دارد.
کد خبر : 566563
photo_2020-09-14_14-02-02.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین خرداد سال آینده به صورت متمرکز دیدارهای دور برگشت دور انتخابی را برابر تیم‌های هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق برگزار خواهد کرد.


علی‌اصفر مدیرروستا درباره دیدارهای تیم ملی در انتخابی جام جهانی قطر به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: اتفاقاتی که در دیدارهای دور رفت رخ داد و از دست رفتن 6 امتیاز مقابل بحرین و عراق بازی‌های دور برگشت را بسیار سخت و دشوار کرده است. بدون شک نباید این اتفاق رخ می‌داد اما حالا که شرایط دشوار شده نیاز به تلاش زیادی است تا امتیازات از دست رفته جبران شود.


وی ادامه داد: دیدارهای دور برگشت اگر به میزبانی ایران باشد کمک شایانی به تیم ملی خواهد کرد، هر چند دیدارها در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار می‌شود. البته این احتمال وجود دارد که تا آن زمان پیشرفت خوبی در مواجهه با ویروس کرونا انجام شد و اجازه ورود چند درصد از تماشاگران میسر شود. در مجموع اگر میزبانی به ایران داده نشود به احتمال فراوان قطر میزبان خواهد بود که کمی کار سخت‌تر می‌شود اما برای تیمی که می‌خواهد به دور بعد صعود کند باید فضایی حاصل شود که بهترین نتایج به دست آید.


ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران خاطرنشان کرد: رفاقت و مودتی که در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی وجود داشت باید در دور برگشت دیدارهای انتخابی جام جهانی بر تیم ملی مستولی شود. ضمن اینکه بازی‌های تدارکاتی مناسب‌تری در قیاس با سوریه برگزار کنیم. البته شکل بازی این تیم شبیه بحرین و عراق است اما با انجام دیدار مقابل حریفان صاحب‌نام نقاط ضعف تیم ملی آشکار می‌شود و با قدرت بیشتری به مصاف حریفان خواهیم رفت.


وی با اشاره به اینکه باید به دراگان اسکوچیچ کمک کرد، تصریح کرد: سرمربی کروات به اعتقاد بسیاری منتقدان در حد تیم ملی ایران نیست ولی حالا که انتخاب شده باید حامی و پشتیبان او باشیم تا تیم ملی در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. در تمامی خطوط بازیکنان خوبی داریم که اثرگذار هستند و تنها در دفاع میانی احساس نگرانی وجود دارد که می‌توان با استفاده از سید جلال حسینی البته با صلاحدید سرمربی توان سازمان دفاعی افزایش یابد. ضمن اینکه می‌توان حمله را از دفاع آغاز کرد تا فشار کمتری به سازمان دفاعی تیم وارد شود. 


مدیرروستا یادآور شد: ایران مشکلی برای برتری مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج ندارد اما در مصاف با بحرین و عراق نیاز داریم تا در شرایط روحی روانی بسیار خوبی بازی کنیم. رقبای عربی می‌دانند کیفیت فوتبال پایین‌تری از تیم ملی کشورمان دارند و برای همین با الفاظ و رفتار خود تلاش می‌کنند تا تمرکز بازیکنان تیم اسکوچیچ را با اخلال مواجه کنند. از طرفی نیاز به برتری مقابل این رقبا ناخواسته به تیم استرس وارد می‌کند و می‌توان با استفاده از روانشناس متبحر تیم ملی را به شکلی آماده جدال با حریفان کرد که بهترین خروجی را شاهد باشیم.


وی تأکید کرد: اعتماد به نفس لازم در تیم ملی ایران با توجه به قابلیت‌های فنی که بازیکنانمان دارند از سوی کادر فنی ایجاد شود. بازیکنان بسیار خوبی داریم که امیدوارم در جدال با رقبا بهترین روز خود را تجربه کنند. کلید صعود به دور بعدی هنوز هم دست خودمان است به شرطی که با خودباوری کامل بازی کنیم و به حریفان فرصت ندهیم که بتوانند درون زمین کار خاصی انجام دهند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته