دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1399 - 15:17
امام جمعه بندرلنگه:

رشته‌های مرتبط با دریا در دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شود

امام جمعه بندرلنگه خواستار تصویب رشته‌های مرتبط با دریا برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه شد.
کد خبر : 566186
WhatsApp Image 2021-02-22 at 14.11.20.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا در دیدار کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه که به‌مناسبت سالروز راه‌اندازی این واحد دانشگاهی صورت گرفت، اظهار کرد: پیشرفت واقعی هر منطقه به پیشرفت عرصه‌های دانش آن منطقه ربط دارد و این دو مکمل همدیگر هستند. هرچه عرصه‌های علمی و هسته‌های دانش قوی‌تر باشد پیشرفت منطقه سرعت بیشتری می‌گیرد.


وی افزود: نتوانسته‌ایم فرهنگ کار را به شکل واقعی به جوانان انتقال دهیم. باید جوانان به کارکردن عادت داده شوند و دنبال پشت میزنیشنی نباشند.


امام جمعه بندرلنگه عنوان کرد: دانشگاه‌ها در کنار حوزه دارای مسئولیت اجتماعی خطیری هستند و باید برای انجام این مسئولیت برنامه و هدف داشته باشند و ازجمله کارهایی که دانشگاه می‌تواند انجام دهد ایجاد هسته دانش‌آموختگان و حمایت از رشته‌های ورزشی است.


اسماعیل‌نیا تأکید کرد: بندرلنگه با داشتن کیلومترها مرز دریایی و ظرفیت بالا، فاقد رشته‌های مرتبط با دریاست که جای تأسف دارد. از مسئولان امر می‌خواهیم که رشته‌های مرتبط با دریا را برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه به تصویب برساند.


مهارت‌محوری در دانشگاه با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان


 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه نیز گفت: از بدو راه‌اندازی این واحد دانشگاهی در چهارم اسفند سال 1380 تاکنون بالغ‌بر 9 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی و 2 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند.


محمود صباحی‌زاده اضافه کرد: نگاه ما در دانشگاه نگاه مهارت‌محوری بوده و در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان این خلأ را هرچه زودتر پرکنیم.


وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به بلوغ و بالندگی رسیده است؛ اما هنوز برای رسیدن به اهداف بزرگ دانشگاه خیلی راه مانده و باید بیشتری تلاش کنیم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته