دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1399 - 11:15
اجمالی/ رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

برخی رآکتور اراک را با چرنویل اوکراین مقایسه کردند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در پشت همین تریبون مجلس رآکتور اراک را برای اغفال نمایندگانی که اطلاعات فنی نداشتند با چرنویل اوکراین مقایسه کردند.
کد خبر : 566098

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فریدون عباسی در نشست علنی امروز(دوشنبه 4 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: چه کسی شهید فخری‌‌زاده را در حالی که زنده بود ترور کرد و دستور انحلال تشکیلات ایشان را داد.


رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: آژانس در سال 2011 همه مناقشات با ایران را به صورت مکتوب منتشر کرد و در سال 2014 سه سال بعد از آن گزارش، در گزارشی که حاوی خط ترور بود، گفته بود گزارش قبلی خود را تأیید می‌کنم و آقای آمانو گفت پرونده ایران نظامی است. این آقایان در سال 92 در یک جنگ واقع نشده شکست خوردند و معاهده خلع سلاح امضا کردند و آمدند آن را به عنوان فتح‌الفتوح معرفی کردند و برای این مملکت قهرمان دیپلماسی پوشالی درست کردند و همه دستاوردهای علمی و فنی و اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال بردند.


نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی در پشت همین تریبون مجلس رآکتور اراک را برای اغفال نمایندگانی که اطلاعات فنی نداشتند با چرنویل اوکراین مقایسه کردند در حالی که آن رآکتور 3 هزار مگاوات حرارتی بود و این رآکتور 40 مگاوات است آن هم از نوع آب سنگین، در حالی که این آقایان به نمایندگان مجلس طوری جلوه دادند که در مورد رآکتور اراک کشور را خطر تهدید می‌کند و خوب شد که آمریکایی‌ها کاری کردند که ما مجبور به تعطیل کردن آن شویم، حالا شما می‌خواهید همان افراد را به مجلس دعوت کنید تا همان حرف‌های قبلی را زده و توجیهات قبلی را ارائه کنند.


این خبر به روز رسانی می‌شود...


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته