دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1399 - 10:59
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر صورت گرفت؛

تصویب کلیات بودجه سال 1400 شهرداری تهران در بخش منابع و درآمدها/ نظری: کار خاصی نمی‌توانیم در شهر انجام دهیم

کلیات بودجه سال 1400 شهرداری تهران در بخش منابع و درآمدها با اکثریت آرا به تصویب رسید.
کد خبر : 565787
AG8I0112.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران کلیات بودجه سال 1400 شهرداری تهران در بخش منابع و درآمدها مورد بررسی قرار گرفت.


حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این بخش از لایحه بودجه اظهار کرد: امسال لایحه‌ای را از شهرداری دریافت کردیم که پیش بینی بودجه حدود ۴۹ هزار میلیاردی دارد و عملاً بدون تبصره‌ها حتی اگر ۳۷ هزار میلیارد هم باشد، نسبت به سال گذشته ۷ هزار میلیارد افزایش داریم و زمانی‌که سال گذشته درآمدها محقق نشده چطور پیش بینی درآمدمان محقق می‌شود.


وی با اشاره به این مطلب که حدود ۶۵ درصد پیش بینی درآمد شهرداری تهران در سال جاری تا پایان ماه دهم محقق شده است، گفت: تصویب بودجه سال آینده بر مبنای بودجه سال جاری است و وقتی کمتر از ۲۰ هزار میلیارد توانستیم تحقق بودجه داشته باشیم و از این مبلغ هم بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد هزینه‌های جاری شهرداری است عملاً ما کار خاصی نمی‌توانیم در شهر انجام دهیم.


این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی‌که ما درآمدها را واقعی‌تر پیش‌بینی کنیم به همان نسبت هزینه‌ها واقعی‌تر خواهد بود، وقتی تحقق درآمد منطقی نباشد شهرداری بدهکارتر می‌شود.


نظری افزود: اگر فکر می‌کنیم که سال آینده شرایط بهتر می‌شود باید بگوییم که این‌گونه نیست چون وقتی بسته محرک اقتصادی را امسال پیش بینی کردیم، شرایط را برای شهرداری طوری ایجاد کردیم که انگار در شرایط عادی کار می‌کند و می‌توانست از محل درآمدهای کرونایی درآمدش را محقق کند ولی وقتی شهرداری این کار را نکرده در سال آینده هم حتی اگر کرونا و نوسان قیمت نداشته باشیم، شهرداری نمی‌تواند درآمد خود را محقق کند.


حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در ارتباط با لایحه بودجه شهرداری در سال 1400 بیان کرد: بودجه سال آینده شفاف‌ترین بودجه شهرداری تهران در طی دهه‌های گذشته بوده و منطیق با قوانین است. در این دوره بیش از 11 هزار میلیارد تومان در ردیف‌ها نشسته و قابل نظارت و ارزیابی است.


وی افزود: طبق دستورالعمل دولت، بودجه سرمایه‌ای به مبلغ 19 هزار میلیارد تومان برای 73 پروژه تعریف شده است که این امکان را فراهم می‌کند تا شهرداری علاوه بر تعریف بودجه و هزینه اختصاصی، درآمدی کسب کند.


معاون شهردار تهران با اشاره به این‌که لایحه در دو سطح 19 و 26 درصد افزایش داشته که در هر دو سطح کمتر از نرخ تورم است. این بودجه واقع‌گرا و شفاف است و چون در کمیسیون تلفیق رأی آورده در صحن هم رأی می‌آورد.


 سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در دفاع از کلیات لایحه بودجه شهرداری تهران اظهار کرد: عنوان می‌شود که شهرداری تهران در دوره پنجم بیشتر بدهکار شده است در حالی‌که چنین نیست؛ در 3 سال گذشته شورای پنجم 2 هزار و 117 میلیارد تومان اجازه استقراض از بانک‌ها به شهرداری داد در حالی‌که در مدت مشابه دوره قبلی این استقراض 10 هزار و 776 میلیارد تومان بوده است.


این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: عملکرد شهرداری تهران در سال 99 در بحران کرونا بود و امیدواریم که با مجوزهای داده شده 80 تا 85 درصد این بودجه محقق شود.


گفتنی است کلیات بودجه سال 1400 شهرداری تهران در بخش منابع و درآمدها با 16 رأی موافق به تصویب رسید.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته