دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران: وام 60 میلیون تومانی، مُسکِن بازار مسکن است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان تهران درباره تاثیر وام‌های 60 میلیون تومانی مسکن بر این بازار گفت: این تسهیلات تنها مُسکِنی برای بازار دچار رکود مسکن است.
کد خبر : 56526

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه هر وامی برای یک چارچوب خاص تعریف می‌شود، افزود: یقینا این تسهیلات برای جامعه هدف بی‌تاثیر نیست. به عقیده من وام 60 میلیون تومانی می‌تواند موثر باشد اما یقینا بازار مسکن را از رکود خارج نمی‌کند.


وی تصریح کرد: تسهیلات 60 میلیون تومانی مسکن به همراه 10 میلیون تومان تسهیلات جعاله تنها می‌توانند مسکن باشند و در بازار مسکن به صورت فراگیر عمل نخواهند کرد.


محتشم ادامه داد: در شهرهای کوچک این وام می‌تواند به میزان 40 درصد قیمت یک واحد مسکونی را تامین کند اما در شهرهای اقماری چندان موثر نیست.


رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان تهران با بیان اینکه وام 60 میلیون تومانی مسکن در مناطق ارزان‌نشین کم‌متراژ موثر است، اضافه کرد: اکنون عمده قشر نیازمند مسکن در کشور در شهرهای اقماری و بزرگ زندگی می‌کنند بنابراین در مجموع می‌توان گفت که وام 60 میلیون تومانی اکثریت نیازمندان و متقاضیان مسکن را شامل نمی‌‌شود.


به گفته وی‌، در این شهرها تسهیلات 60 میلیون تومانی نمی‌تواند نیاز ساکنان مناطق متوسط رو به بالا را فراهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته