دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 12:50
کوتاه از قشم، گلپایگان، اسلامشهر، چابهار، مهدیشهر، رفسنجان، علوم دارویی، مبارکه، هریس و لاهیجان

از آموزش مهارت‌های زندگی تا گرامیداشت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با سرپرست این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 56511

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در جمع دانشجویان گفت: آرمانگرایی، پرسشگری و ظرفیت جهت دهی به روند فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه از ویژگی‌های قابل توجه قشر دانشجو است.


منصور آزاد با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرهیز دانشجویان از سیاست زدگی و روزمرگی و نیاز جامعه به دانشجوی دارای بینش سیاسی، بر رعایت مرز دین و معنویت و داشتن تحلیل سیاسی تأکید کرد.


وی نقد و پرسشگری دانشجویان را متفاوت از پرخاشگری، عصبانیت و کینه جویی دانست و پایبندی به اصول اخلاقی و هوشیاری و حساسیت دانشجویان نسبت به تحولات کشور را خواستار شد.


آزاد بر ضرورت ارتباط حداکثری بین دانشگاه و صنعت تأکید کرد و لزوم تحول بنیادین در این بخش را یادآور شد و از اجرای طرح‌های تجمیع و مزایای آنها در چابک‌سازی دانشگاه سخن گفت و از عزم دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به مرحلۀ ایجاد یک دانشگاه کار آفرین خبر داد.


وی به تشریح طرح‌های سا‌ها و شفا پرداخت و هدف دانشگاه از اجرای این طرح‌ها را استفاده از علم و تخصص و نیز تجهیزات فنی و آزمایشگاهی در فرآیند تولید ثروت بیان کرد. وی در پایان از دانشجویان فعال در زمینه‌های علمی و فرهنگی با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد.


برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان


کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی ویژه دانشجویان، با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، گفت: نهاد خانواده‌، زیربنای سلامت‌، سعادت و امنیت جامعه را طرح‌ریزی می‌کند و اگر به کارکردهای اساسی و حیاتی خود آگاه نباشد یا کم‌کاری و سهل‌انگاری در این زمینه انجام شود، شاهد بروز ناهنجاری‌های پیچیده و آسیب‌هایی خواهیم بود که پیش از هر چیز، اعضای خود این کانون را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد


حمیدرضا خدایی افزود: متأسفانه ناآگاهی از مهارت‌های زندگی‌، ناتوانی در مدیریت درست و منطقی و ضعف در شیوه‌های درست فرزند ‌پروری موجب شده خانواده‌های زیادی با مشکلات فردی و اجتماعی روبه‌رو شوند و این آسیب‌ها بر پیکره شرایط اقتصادی و روحی و روانی افراد صدمه وارد می‌کند.


به گفته وی، مدرسان این دوره دکترعلیرضا عمادالسادات و دکتر زهرا خادمی از روان‌شناسان و مشاوران برجسته شهرستان گلپایگان بودند که به ارائه مطالب زیر ویژه دانشجویان پرداختند: ضرورت آموزش مهارتهای زندگی، مهارت کنترل خشم، پیامد‌ها و روش‌های مواجهه با خشم، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری، مهارتهای ارتباط موثر، نقش رفتارهای کلامی و غیرکلامی در ارتباط، مهارتهای شروع و تداوم ارتباط، مهارت تفکر خلاق و اشاره به موانع موجود در پرورش خلاقیت و...


حضور دکتر میرزاده در غرفه دستاوردهای پژوهشی و دیدار با پژوهشگران واحد اسلامشهر


دکتر میرزاده در حاشیه بازدید چهار ساعته خود از شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار، از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بازدید کرد.


دکتر میرزاده به همراهی جمعی از مسئولان و معاونان دانشگاه از شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار بازدید کرد.


در ابتدای این بازدید دکتر میرزاده به همراه دکتر ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور و دکتر احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری از غرفه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد و سپس به سراغ غرفه‌های مختلف واحد‌های این دانشگاه و بویژه غرفه دستاورد‌های پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر رفت و با دیدار با پژوهشگران، مخترعان و غرفه داران واحد اسلامشهر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت.


برگزاری مسابقه طناب کشی در واحد بین الملل چابهار
به مناسبت هفته پژوهش یک دوره از مسابقه طناب کشی درون واحدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار برگزار شد.


این مسابقه که با حضور رئیس واحد چابهار و همچنین دکترمهرپویان (دانشمند بر‌تر جهان اسلام) با شرکت ۸تیم دانشجویی در رشته‌های مختلف که به ترتیب گروه‌های تربیت بدنی، مترجمی زبان خارجه، آموزش ابتدائی مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.


برگزاری این مسابقه با استقبال پرشور و هیجانی دانشجویان برگزار شد.



گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با شرکت دسته جمعی دانشگاهیان واحد مهدیشهر در نماز جمعه


هیات رئیسه و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه استان سمنان در مهدیشهر، در نماز جمعه مهدیشهر شرکت کردند.


در روز شهادت شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، دکتر سیدمحمد جواد موسوی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر به همراه هیات رئیسه و جمعی از دانشجویان با شرکت در نماز جمعه مهدیشهر با گرامیداشت این روز، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه استان سمنان در مهدیشهر را به حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر تبریک گفت.


در آذر ماه سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه استان سمنان به امامت آیت الله حاج سید محمد شاهچراغی نماینده فعلی مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه سمنان در شهر مهدیشهر برگزار شد.


مراسم هفته پژوهش در واحد رفسنجان برگزار شد


مراسم هفته پژوهش در واحد رفسنجان با حضور ریاست دانشگاه، معاونین و دانشجویان در محل سالن تالار فرهیختگان واحد رفسنجان برگزار شد.


علی صفریان رییس واحد رفسنجان درباره مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی که توان بالایی در کار آفرینی دارد مطالبی را ارائه کرد.


در ادامه دکتر حسین محمدی معاون پژوهشی واحد رفسنجان گزارش عملکرد یک ساله این حوزه را ارایه کرد.


در این مراسم دکتر ضیاء الدینی عضو هیات علمی واحد رفسنجان به عنوان پژوهشگر بر‌تر دانشگاه انتخاب و همچنین علی نمازیان و دکتر فاطمه حسن‌زاده به ترتیب در رشته علوم انسانی و کشاورزی به عنوان پژوهشگر بر‌تر انتخاب و در پایان مراسم از دانشجویان بر‌تر حوزه پژوهش و از کارکنان این حوزه تجلیل به عمل آمد.


بازدید ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی از غرفه دستاوردهای پژوهش واحد علوم دارویی


ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با هیات همراه خود در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی بازدید کرد.


دکتر میرزاده در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از دستاورد‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، از جمله افتخارات و دستاورد‌ها، اختراعات، طرح‌های پژوهشی، فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان، انتشارات، دستاوردهای مرکز تحقیقات علوم دارویی بازدید کرد.


در این بازدید مجموعه داروهایی که در واحد تولید علوم دارویی است و در برنامه کمیته محصول قرار دارند از جمله کرم سقز به رویت ایشان رسید و توضیحات لازم از سوی دکتر سپیده اربابی، معاون پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی ارائه شد که مورد استقبال ایشان قرار گرفت.


دکتر کریم زارع، رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، دکتر علیرضا ایرانبخش، مدیر کل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داود ثمری، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را همراهی می‌کردند.


روز سوم مسابقات فوتسال برادران دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واحد مبارکه


در سومین روز مسابقات استانی فوتسال برادران دانشگاه آزاد اسلامی با شکست خمینی شهر، دولت آباد در واحد مبارکه به پایان رسید.


در ابتدا دو تیم مبارکه و خمینی شهر به مصاف هم رفتند که در پایان تیم مبارکه با نتیجه 7 بر 3 تیم خمینی شهر را شکست داد.


همچنین تیم آرام و بیدگل هم موفق شد با 3 بر صفر تیم دولت آباد را مغلوب کند.


برتری واحد مبارکه، خمینی شهر، دولت آباد، لنجان، کاشان در مسابقات فوتسال برادران دانشگاه‌های آزاد اسلامی اصفهان


با برتری تیم‌های مبارکه، خمینی‌شهر، دولت آباد، لنجان، کاشان در دومین روز از مسابقات استانی فوتسال برادران به میزبانی واحد مبارکه به پایان رسید.


در ابتدای مسابقات دو تیم خمینی‌شهر و میمه با هم رقابت کردند که در پایان تیم خمینی‌شهر با نتیجه پنج بر چهار پیروز میدان شد. همچنین تیم مبارکه و شاهین شهر موفق شد 8 بر 3 شاهین شهر را مغلوب کند.


در ادامه تیم دولت آباد در یک بازی نفس‌گیر و پرگل با نتیجه 8 بر 3 توانست تیم فریدن را شکست دهد.


سپس تیم لنجان توانست با نتیجه 5 بر4 تیم آران و بیدگل را شکست دهد و در پایان تیم کاشان با نتیجه 4 بر 2 با ضربات پنارتی تیم خوراسگان را مغلوب کرد و جزو برترین‌های این دوره از رقابت‌ها شدند.


بازدید دانشجویان رشته حسابداری واحد هریس از تالار بورس منطقه ای استان آذربایجان شرقی


دانشجویان رشته حسابداری واحد به همراهی جمعی از اساتید گروه حسابداری از تالار بورس اوراق بهادار استان آذربایجان شرقی واقع در تبریز بازدید کردند و ضمن شرکت در کارگاه آموزشی آشنایی و سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار با محیط معاملاتی واقع در تالار بورس و نحوه خرید و فروش سهام و تحلیل بازار سرمایه آشنا شدند.




واحد لاهیجان در نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی


در این نمایشگاه واحدهای مختلف دانشگاهی و پارک‌های علم و فنآوری سراسر کشور به عرضه توانمندی ها و دستاوردهای حاصل شده در سال جاری پرداختند.


این نمایشگاه مورد بازدید وزرای مرتبط دولت، معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری و همچنین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به همراه معاون پژوهشی قرار گرفت.


واحد لاهیجان با ارائه دست آوردهای قابل توجه در عرصه فن آوری از قبیل نسل جدید و نیمه صنعتی ربات های پرنده، سیستم اتوماسیون خانگی، سیستم هشدار جاده ای خودرو، سنسور های گازی و ارائه زالو های طبی پرورشی و همچنین سبد همکاری با شرکت های تابعه مرکز رشد از قبیل شرکتهای فعال در حوزه چای، از واحدهای بسیار مهم و مورد توجه و محل رفت آمد میهمانان خاص و همراه مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته