دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1399 - 14:12
معاون دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تأکید کرد؛

لزوم افزایش مهارت دانشجویان برای تقویت نظام آموزشی کشور

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بر ضرورت افزایش مهارت دانشجویان برای تقویت نظام آموزشی کشور تأکید کرد و آموزش مهارت‌محور را ضامن اشتغال دانست.
کد خبر : 507403
IMG_20200514_151124_096.jpg

عباس قنبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان و دانشجویان در نظام‌های آموزشی بیش از نمره و معدل اهمیت دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان با مهارت‌یابی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر آماده شوند.


وی اضافه کرد: باید برای پرورش نسلی كارآمد كه بتواند آینده روشنی را برای كشور رقم زند به فكر راه‌های افرایش مهارت افراد در نظام آموزشی باشیم.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با یادآوری اینکه ایجاد رشته‌های جدید، نوین، میان‌رشته‌ای و مورد تقاضا برای ارتقای سطح مهارتی دانشجویان سرآغاز آموزش اشتغال‌محور است، تصریح کرد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای زنجان در این راستا با ایجاد چند رشته جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی در راستای افزایش حق انتخاب مهارت‌آموزان گام برداشته است.


رشته‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی در  آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای زنجان


قنبری یادآور شد: اکنون رشته‌های الکترونیک، الکتروتکنیک، کامپیوتر، عمران، معماری، امور بانکی، مکانیک خودرو، حسابداری، تربیت بدنی، نقاشی، مربی کودک، امور مالی و مالیاتی، تکنولوژی محیط‌زیست و متالوژی در مقطع کاردانی و رشته‌های گردشگری و مدیریت کسب و کارهای کوچک در مقطع کارشناسی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای زنجان موجود است.


وی درباره زمان پذیرش دانشجو در آموزشکده سما به آنا گفت: متقاضیان ثبت‌نام نیمسال تحصیلی نخست سال 99 در مقاطع کاردانی و کارشناسی باید با مراجعه به سایت www.azmoon.org  برای پذیرش در این مرکز اعلام آمادگی کنند.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: داوطلبان با مدرک «پیش دانشگاهی»، «دیپلم نظام قدیم (نظام آموزشی 3-3-5) و «دیپلم نظام جدید (نظام 3-3-6)»  براساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون می‌توانند در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای زنجان تحصیل کنند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته