دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1399 - 13:15
حماس:

صهیونیست‌ها با تهدید رأی‌دهندگان به دنبال اخلال در انتخابات فلسطین هستند

جنبش حماس هشدار داد که رژیم صهیونیستی با تهدید به دنبال ایجاد اخلال در انتخابات عمومی فلسطین است.
کد خبر : 564957
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هشدار داد که رژیم صهیونیستی با تهدید برگزارکنندگان و رأی‌دهندگان دنبال ایجاد اخلال در انتخابات عمومی فلسطین است.


حماس اعلام کرد که با وجود این شرایط با فهرستی از نامزدها در غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس در انتخابات آینده فلسطین شرکت خواهد کرد.


صلاح البردویل، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دراین‌باره گفت که اشغالگران صهیونیست می‌کوشند در انتخابات آینده فلسطین اخلال ایجاد کنند و برای همین برگزارکنندگان، رأی‌دهندگان و نامزدها را تهدید می‌کنند.


البردویل در گفت‌وگو با پایگاه خبری العربی الجدید که به مواضع قطر در منطقه نزدیک است، گفت که اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت روزانه رهبران و فعالان و طرفداران حماس در کرانه باختری با هدف کوشش برای اعمال فشار بر این گروه و محروم کردن آن از کنشگری سیاسی به علت ترس از تکرار تجربه سال ۲۰۰۶ میلادی است که حماس بیشتر کرسی‌های شورای قانون‌گذار فلسطین را کسب کرد.


عضو بلندپایه حماس تأکید کرد که حماس و مقاومت فلسطین می‌توانند با توجه به انتخابات آینده بر اشغالگران اسرائیلی فشار وارد کنند.


در همین راستا، نظامیان صهیونیست در کارزاری روزانه اقدام به دستگیری، تهدید، ارعاب و احضار فعالان و رهبران جنبش حماس در کرانه باختری زده‌اند.


محافل مختلف می‌گویند که هدف از این اقدام‌ها جلوگیری از شرکت این رهبران در انتخابات قانون‌گذاری آینده فلسطین است.


یحیی السنوار، از رهبران حماس در نوار غزه پیش‌تر رژیم صهیونیستی را از هرگونه مداخله در انتخابات ماه مه آینده یا مانع‌تراشی در مسیر برگزاری آن برحذر داشته بود.


وی با هشدار به سران رژیم صهیونیستی گفت که من به آن‌ها اعلام می‌کنم جنبش حماس اجازه دخالت در روند انتخابات را به اشغالگران نمی‌دهد.


از سوی دیگر، البردویل یادآور شد که جنبش حماس از حق نامزدی خود در باریکه غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس کوتاه نخواهد آمد و همه مردم فلسطین حق دارند از همه‌جا در انتخابات آینده نامزد شوند.


این عضو رهبری حماس با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد انتخابات فلسطین برگزار شود، گفت که اشغالگران اسرائیلی نمی‌خواهند انتخابات فلسطین برگزار شود و می‌خواهند فلسطینی‌ها بدون مشروعیت و نماینده باشند.


بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانون‌گذاری در روز ۲۲ ماه می (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانون‌گذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.


 پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانون‌گذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس قرار گرفت.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته