دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1399 - 12:04
رئیس شورای شهر تهران:

پیشنهادات شورا برای لایحه «شهر دوستدار سالمند» حیثیت ما را به باد می‌دهد

رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند عنوان کرد: پیشنهادات مطرح شده در این خصوص حیثیت ما را به باد می‌دهد و همچنین بار هزینه‌ای برای ما دارد.
کد خبر : 564617
Saeed Sajjadi 04.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ادامه بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص «آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


یکی از پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد مبنی بر توسعه مهدهای کودک و سالمند بود که براساس آن در قالب فعالیت‌های ترکیبی تا زمانی‌که در حوصله سالمندان می‌گنجد سالمندان و کودکان در کنار همدیگر قرار بگیرند.


پیش از این پیشنهاد دیگری در ارتباط با ایجاد مسئولیت برای شهرداری تهران مبنی بر تعمیر و نگهداری منازل برای افراد سالمند مطرح شده بود.


محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این پیشنهادات اظهار کرد: این اشکال کمیسیون است که کم‌کاری خود را به صحن می‌آورد و 30 پیشنهاد برای آن تاکنون مطرح شده است. این پیشنهادات حیثیت ما را به باد می‌دهد و بار هزینه‌ای برای ما دارد.


وی افزود: من کفایت مذاکرات را اعلام کرده و پیشنهاد بازگشت به کمیسیون را دارم.


سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شورای در ادامه با اشاره به این‌که رئیس شورا وظیفه اداره صحن را به گونه‌ای مدیریت کند که وقت به‌درستی صرف شود. لایحه با پیشنهاداتی مواجه است که از شاکله اصلی آن خارج است بنابراین پیشنهاد می‌شود با توجه به اهمیت لایحه، موضوع به کمیسیون تخصصی بازگشته و تلفیق شده و مجدد در دستور کار قرار گیرد.


حجت نظری عضو شورای شهر تهران در مخالفت با بازگشت این لایحه به کمیسیون گفت: 2 جلسه تاکنون در ارتباط با این لایحه دو جلسه بحث شده است؛ 20 پیشنهاد ارائه شده که 16 مورد آن مطرح شده و 2 مورد آن باقی مانده و عمده بحث‌ها صورت گرفته است. با توجه به این‌که این موضوع از دوره قبلی شورا به جا مانده و و با این کار دوباره زمین می‌ماند.


بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص بازگشت این لایحه به کمیسیون اظهار کرد: این لایحه از دوره چهارم ارجاع داده شده است و بار مالی یک هزار میلیاردی دارد. در حال حاضر این لایحه از ماده 4 به بعد به کمیسیون مشترک فرهنگی، سلامت و بودجه بازگردد.


سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: 3 جلسه شورا است که این موضوع در دست بررسی است ولی هنوز 10 پیشنهاد از این لایحه مانده و به اندازه بودجه برای آن وقت صرف شده است. این مصوبات که تمام شود تازه متوجه خواهیم شد که که چقدر این پیشنهادات پر از تناقض و پرحجم بوده و پر از تناقض است.


در نهایت پیشنهاد بازگشت «آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند» از ماده 4 به بعد با 10 رأی موافق از 18 رأی برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت.


انتهای پیام/4105


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته