دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1399 - 12:00
معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

مانور واکنش اضطراری استان‌های معین پایتخت برگزار می‌شود

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری مانور واکنش اضطراری استان‌های معین شهر تهران و مانور امداد هوایی در اسفندماه سال جاری در پایتخت خبر داد.
کد خبر : 564316
HOS_7808.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسماعیل سلیمی از برگزاری مانور واکنش اضطراری استان‌های معین شهر تهران و مانور امداد هوایی خبر داد و گفت: این مانور با رعایت دستورالعمل‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی و با اخذ مجوز از ستاد ملی کرونا استان تهران در اسفندماه سال جاری در پایتخت برگزار می‌شود.


وی افزود: این مانور با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ستادهای مدیریت بحران مناطق 22‌گانه و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان اورژانس و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.


معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان این‌که پایتخت در مجاورت گسل‌های متعددی با توان لرزه خیزی بالا قرار دارد، افزود: با چنین وسعت و جمعیتی در صورت وقوع یک سانحه فاجعه بار، امکانات موجود در این شهر و شهرستان های اطراف ممکن است پاسخگوی نیازهای حیاتی و اضطراری مقابله با آن نباشد.


سلیمی هدف از برگزاری این مانور را تمرین ساز و کار اجرایی دستورالعمل ابلاغی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر تقسیم استان‌های معین، پیشتاز و جانشین شهر تهران اعلام و تصریح کرد: این دستورالعمل بر اساس آسیب‌پذیری مناطق 22 گانه پایتخت در برابر حوادث طبیعی تهیه شده و ضروری است استان‌های جانشین، پیشتاز و معین برای آمادگی هرچه بیشتر در اجرای این مانور نقش  فعالی داشته باشند.


وی افزود: چنانچه در تهران زلزله‌ای با بزرگی 7 در مقیاس ریشتر رخ دهد ورود نیروهای امدادی از سایر استان‌های کشور امری غیرقابل اجتناب است و در این میان واکنش به موقع در ارائه خدمات حیاتی و اضطراری از سوی استان‌های پیشتاز و معین شهر تهران به یک برنامه‌ریزی همه جانبه نیاز دارد تا نقش و وظیفه هر یک از سازمان های مسئول در استان ها از قبل مشخص شده باشد.


معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: در دستورالعمل‌ اجرایی مدیریت بحران استان‌های معین، مناطق 22 گانه شهر تهران به پنج پهنه شمال غرب، شمال شرق، جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب تقسیم بندی شده و استان‌های قزوین، ‌‌مازندران، ‌سمنان، قم و مرکزی به ترتیب به عنوان استان‌های پیشتاز این پهنه‌ها مسئولیت هدایت دیگر استان‌های معین در هر پهنه را در زمان بحران برعهده دارند.


سلیمی با بیان اینکه از مدتها قبل برنامه ریزی‌های برگزاری مانور استان‌های پیشتاز و معین پایتخت انجام شده ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری آن به تعویق افتاده، گفت: از این رو به دلیل ملاحظات کرونایی مانور استان‌های معین در هر پهنه تهران به صورت جداگانه و در چند مرحله برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته