دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاه‌حسینی در گفت‌وگو با آنا:

برخورد با گادوین منشا باید قاطع باشد/ کمیته انضباطی برای صدور حکم معطل نکند/ باشگاه‌ها بندی را در قرارداد‌ها برای جریمه لحاظ کنند

رئیس پیشین کمیته انضباطی گفت: باید ضمن رعایت عدل و انصاف برخوردی قاطع و بدون اغماض با گادوین منشا نسبت به تخلفی که مرتکب شده، صورت گیرد.
کد خبر : 564291
623.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، گادوین منشا، مهاجم گل‌گهر سیرجان در دیدار تیمش با نساجی مازندران پس از به ثمر رساندن گل پیروزی، حرکتی غیراخلاقی و به دور از شئون انجام داد که احساسات عمومی جامعه را جریحه‌دار کرده است. کمیته انضباطی نیز بلافاصله برای این بازیکن دستور موقت داد تا هر چه زودتر حکم لازم درباره این بازیکن را صادر کند.


عبدالرحمن شاه‌حسینی در خصوص حکمی که باید برای گادوین منشا به دلیل ارتکاب رفتاری غیرورزشی به خبرنگار ورزشی آنا عنوان کرد: از دو باب باید به این موضوع بپردازیم. اول اینکه بحث ساختار قرارداد باشگاه‌ها با بازیکن بسیار اهمیت دارد که من 20 سال است به این موضوع اشاره می‌کنم. باید به نوعی با بازیکن قرارداد بسته شود که به اخلاق و ارکان قضایی کمک کند.


وی ادامه داد: باشگاه‌ها به دنبال نتیجه‌گرایی هستند و همواره در غفلت بسر می‌برند. آنها می‌توانند بندی را در قرارداد با بازیکنان بگنجانند که مانع تخلف انضباطی و تضرر باشگاه و همچنین جامعه فوتبال شود. با وجود چنین بندی مبلغ قابل توجهی از قرارداد بازیکن کسر می‌شود و به آن شرط ضمن عقد قرارداد گفته می‌شود. متأسفانه قاطبه باشگاه‌ها غافل هستند و کمتر پیش می‌آید در زمان عقد قرارداد بندی وجود داشته باشد که بازیکن جرئت نکند مرتکب تخلف انضباطی شود.


رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یادآور شد: هر عملی که مطابق کدهای انضباطی تخلف محسوب شود، با رعایت عدل، انصاف و انضباط باید با برخورد قاطع همراه شود تا متخلف یا متخلفان نتوانند بدون پاسخگویی به رفتار زشتشان به زندگی ادامه دهند. البته که نوع تخلف باید مشخص باشد و هر عملی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شود، مسلماً نیازمند رسیدگی کامل است.


وی افزود: در تعیین حکم، نوع تخلف و سابقه فرد باید بدون اغماض منجر به صدور حکم انضباطی شود. الان که دستور موقت برای گادوین منشا صادر شده، کار صد درصد قانونی بوده است. البته در رسیدگی به این پرونده خیلی نباید معطل کنند تا ایجاد شائبه نشود و چون فیلم و عکس از رفتار این بازیکن موجود است، می‌توان بلافاصله پس از بررسی رأی قاطعی صادر شود.


شاه حسینی تأکید کرد: حرکات غیرورزشی که باعث تحریک احساسات عمومی می‌شود، در این فصل آثار کمتری داشته چون خوشبختانه همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود و انعکاس رفتار زشتی نظیر گادوین منشا به سکوها نرسد. البته که حکم قضایی کمیته انضباطی باید قاطع باشد ولی من نمی‌توانم قبل از صدور حکم حرفی در خصوص میزان جریمه بزنم چون از لحاظ قانونی درست نیست و اعضای حاضر در کمیته انضباطی اشراف بیشتری از سوابق این بازیکن در اختیار دارند.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته