دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1399 - 14:21

تحلیل شبکه‌ی انتشار محتوا با سامانه دیتاک

امروزه محتوا ابزار مهمی برای اکثر کسب­­‌وکارها، سازمان­ها و حتی جناح­های سیاسی محسوب می­شود و تلاش می­کنند به کمک محتوا به اهداف خود دست یابند.
کد خبر : 564075
۲۵_شبکه_ی_انتشار_محتوا_با_سامانه_دیتاک.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، امروزه محتوا ابزار مهمی برای اکثر کسب‌وکارها، سازمان‌ها و حتی جناح‌های سیاسی محسوب می‌شود و تلاش می‌کنند به کمک محتوا به اهداف خود دست یابند. این مسئله با ظهور اینترنت، به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی شدت و قدرت بیشتر پیدا کرده است. در این میان مبحث توزیع محتوا و شبکه‌ی انتشار محتوا نیز در کنار تولید آن حائز اهمیت است، اما متأسفانه چیزی که نمود بیشتری پیدا کرده و توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است تولید محتوا است و نهادهای تولید‌کننده‌ی محتوا توجه کمتری به توزیع و شبکه‌ی انتشار محتوا می‌کنند.


ما در عصری زندگی می‌کنیم که حجم تولید محتوا بیشتر از مصرف آن است، به عبارت ساده‌تر عرضه‌ی محتوا از تقاضا برای مشاهده و مصرف آن بیشتر شده است و رقابت اصلی در تولید محتوا نیست، بلکه در انتشار، توزیع و ترویج محتوا است.


تولیدکنندگان محتوا، در صورتی برنده‌ی میدان هستند که بتوانند توجه مخاطبان را از میان حجم انبوهی از محتوا به خود جلب کنند و در قدم‌های بعدی بتوانند اثرگذاری بیشتری را داشته باشند.


در واقع امروزه کسب‌و کارها علاوه بر این که به فرآیند تولید محتوا اهمیت می‌دهند باید برای توزیع و انتشار محتوا نیز اهمیت قائل بوده و با رصد مستمر فرآیند توزیع محتوا، شبکه‌ی انتشار محتوا را مورد بررسی قرار دهند. چرا که اصل اساسی در داستان تولید محتوا این است که محتوا به مثابه یک ابزار بازاریابی تا چه میزان در دستیابی به اهداف مورد نظر درست عمل کرده و چگونه بر روی مخاطب تأثیر گذاشته است.


شبکه¬های اجتماعی و انتشار محتوا


با ظهور شبکه‌های اجتماعی و ایجاد فرصت‌های تولیدمحتوا، عرضه‌ی محتوا، سرعت بیشتری به خود گرفت و بازار تولید محتوا با نوعی شوک و نابسامانی مواجه شد که مدیریت محتوا را سخت‌تر نمود، به همین خاطر اثربخشی محتوا در گروی انتشار منظم، درست و دقیق قرار گرفت.


در این بین توزیع مناسب محتوا، مستلزم این است که شبکه‌ی انتشار، به صورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد و با توجه به بازخوردهایی که دریافت شده است برنامه تولید و توزیع، تدوین و اجرا شود.


شبکه‌ی انتشار محتوا


در مواردی که شاهد شکل‌گیری حرکتی سازمان‌یافته در بستر شبکه‌های اجتماعی هستیم، برای انجام عکس‌العمل به‌هنگام و مؤثر باید ابتدا به ریشه‌ها و منابع اصلی موج‌ها توجه کنیم، این امر موجب می‌شود تا کارشناسان و مدیران سازمان، با برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی فعالیت‌ها بتوانند واکنش‌های صحیح و متناسب با تصویری که از خود می‌خواهند ارائه دهند، نشان دهند.


درواقع مدیران روابط‌عمومی در گزارش شبکه‌ی انتشار، به دنبال شناسایی آغاز‌‌‌کننده‌ها و رشد دهنده‌های امواج و جریان‌های مختلف هستند.


پس می‌توان ادعا کرد شبکه‌ی انتشار محتوا، منابع اصلی و چگونگی عملکرد آن‌ها را در انتشار محتوا مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.


انتظارات مدیران از گزارش شبکه‌ی انتشار


مدیران سازمان‌های خصوصی و دولتی و نهادهای سیاسی و غیرانتفاعی به کمک گزارش شبکه‌ی انتشار می‌توانند به اهداف و موارد مهمی دست پیدا کنند که در ادامه به صورت موردی به آن‌ها اشاره می‌کنیم:


 


• شناسایی و معرفی شخصیت‌های مجازی و یا حقیقی لیدر و راهبر شبکه‌ی تولید و انتشار محتوا


• طبقه‌بندی موضوعات و حیطه‌ی فعالیت این شبکه‌ها


• میزان تأثیرگذاری و نفوذ این شبکه‌ها در افکار عمومی


• شناسایی و معرفی تمامی منابع وابسته و در خدمت شبکه‌های اصلی (پروموترها(


• تعیین سهم جناح‌های سیاسی در هر موج


• تحلیل و درک نسبی مبتنی بر اهداف فعالیت‌های انجام شده


مدیران به کمک اطلاعات و دانش به‌دست آمده در موارد فوق می‌توانند اثربخشی و ماهیت دقیق محتوا را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند و با توجه به آن استراتژی بازاریابی محتوایی و سایر تاکتیک‌های سازمان را اجرا، تعدیل و حتی تغییر دهند.


شبکه‌ی انتشار برای چه کسانی اهمیت دارد؟


شبکه‌ی انتشار محتوا برای تمامی کسانی که به نوعی با محتوا در ارتباط هستند بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان به سبکی پایدار از تولید محتوا دست پیدا کرد یا از محتوا به عنوان ابزاری برای ارتباط با مخاطبان استفاده کرد ولی شبکه‌ی انتشار را نادیده گرفت. به صورت کلی، گروه‌های زیر برای بهینه‌سازی فرآیند تولید محتوا و افزایش اثربخشی آن نیازمند گزارش‌های کاربردی از وضعیت شبکه‌ی انتشار می‌باشند:


• کسب‌و‌کارها و برندهایی که با خیل عظیمی از محتوا به صورت روزانه رو‌به‌رو هستند و باید موارد مختلفی مانند اثرگذاری، بازخوردها و... را ارزیابی کنند.


• جناح‌های سیاسی که به دنبال منشأ اصلی محتوا هستند و می‌خواهند بدانند سهم هر جناح در موج‌ها به چه صورت بوده است؟


• سازمان‌های دولتی و خصوصی که می‌خواهند افراد تأثیرگذار و کلیدی را پیدا کنند و از آن‌ها در راستای ارتقاء اهداف خود استفاده کنند.


داده‌نگاری و انتشار محتوا


استفاده از نتایج بررسی میلیون‌ها داده‌ی سیال موجود در شبکه‌های اجتماعی به مدیران کمک می‌کند که اثربخشی و نحوه‌ی توزیع محتوای خود را بهتر و با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار دهند.


در حال حاضر سازمان‌ها در سطح کلاس جهانی، برای تحلیل اثربخشی محتوا و درک چگونگی کارکرد شبکه‌های انتشار خود به دنبال استفاده از نتایج تحلیل داده‌ها هستند.


به همین خاطر تحلیل و آنالیز حجم انبوه داده‌های سیال و سرگردانی که همواره در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، وب‌سایت‌های خبری و ... تولید می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به کمک آن سازمان‌ها می‌توانند در مورد موضوعات و محورهایی که تمایل دارند گزارش دقیق و درستی از وضعیت محتوای متناسب با اهداف خود را به دست بیاورند.


 


گزارش شبکه انتشار محتوای دیتاک


شرکت دانش بنیان دیتاک به پشتوانه‌ی بیش از ۹ سال تجربه در زمینه آنالیز داده‌های شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای سازمان‌های دولتی و خصوصی فراهم می‌کند که با آنالیز دقیق شبکه‌های انتشار محتوا، به تصویری واضح و درست از کارکرد محتوای خود دست پیدا کنند. به عبارت دیگر تحلیلی از فعالیت‌های انجام شده و میزان تحقق اهداف خود را در اختیار داشته باشند.


این کار به سازمان‌ها کمک می‌کند که با داشتن تصویر و نگرشی درست از وضعیت موجود و مسیر راه آینده و درک عمیق از آن، تصمیمات درستی در راستای اهداف و برنامه‌های خود اتخاذ کنند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزارش شبکه‌ی انتشار دیتاک می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:


گزارش شبکه‌ی انتشار دیتاک


در صورتی‌که در مورد این ابزار سؤال یا ابهامی دارید و به راهنمایی‌های بیشتری نیازمندید، می‌توانید از متخصصین با تجربه‌ی دیتاک کمک بگیرید و پاسخ‌های متناسب با نیاز خود را دریافت نمایید.


تماس با دیتاک



انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: دیتاک شبکه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته