دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1399 - 15:55
مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان مطرح کرد؛

هدايت، اجتهاد در عبادت، بصيرت و غفران الهی 4 رزق سفره ولايت

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: هدایت، اجتهاد در عبادت، بصیرت‌افزایی و طلب غفران الهی 4 رزق سفره ولایت هستند.
کد خبر : 563813
photo_2021-02-13_15-11-19.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با تبریک ولادت امام باقر(ع) و بیان فضایل و اعمال ویژه ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب، ماه ولایت و امیرالمؤمنین(ع) است، همان‌گونه که شعبان ماه رسول خدا(ص) و رمضان ماه خداوند است.


وی با اشاره به حدیث «انا مدینه العلم و علی بابها» عنوان کرد: همان‌طور که راه ادب حضور به محضر رسول خدا(ص) درک مقام حضور در نزد امیرالمؤمنین(ع) است، درک مقام شعبان نیز بر درک فیض و مقام ماه رجب است که میزبان آن مقام ولایت است.


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بیان کرد: شروع این ماه مزین به ولادت امام باقر(ع) مظهر علم و مروج اسلام ناب محمدی است که تمام ماه به نورانیت آن بزرگوار و امام محمد تقی(ع) زینت یافته است. میزبان این ماه یعنی امیرالمؤمنین(ع) از میهمان خود با چهار رزق معنوی پذیرایی می‌کند تا اسباب سعادت و نجات پیروان خود را رقم بزند.


صدیقی خاطرنشان کرد: یکی نعمت هدایت است و سه رزق دیگر نعمت تلاش در عبادت و بصیرت‌افزایی و طلب غفران الهی است.


وی تزکیه نفس را مقدمه درک فیض حضور در این ماه دانست و تأکید کرد: در کنار توصیه به اعمال عبادی و توجه قلب روی مسئله روزه این ماه تأکید شده است که می‌تواند به‌عنوان بهترین عمل، راه سعادت را بر انسان هموار کند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته