دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1394 - 13:23
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی:

رویکرد سازمان تأمین اجتماعی توسعه خدمات درمانی در مناطق محروم است

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه توسعه و ارتقاء خدمات درمانی تأمین اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود، گفت:با عزم و اراده جدی مدیریت سازمان روند رو به رشد و ارتقاء خدمات درمانی شتاب گرفته است.
کد خبر : 56381

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تعداد بیمارستان‌های ملکی سازمان از میانگین ۶۷ مرکز طی سال‌های ۸۵ لغایت ۹۲ به ۷۱ بیمارستان در سال۹۳ رسیده است که نشان دهنده رشد ۵/۹۷ درصدی است.


وی با بیان اینکه رویکرد سازمان تأمین اجتماعی توسعه خدمات درمانی در مناطق محروم است، گفت: بیشترین رشد مراکز درمانی نیز مربوط به بیمارستان‌هایی با تعداد تخت کمتر از ۵۰ است که این بیمارستان‌ها در مناطق محروم کشور هستند و از ۱۲ بیمارستان به ۱۶ بیمارستان در سال ۱۳۹۳ رسیده است.


همتی ادامه داد: در رابطه با افزایش تخت فعال بیمارستان‌ها نیز میانگین ضریب اشغال تخت سال ۹۳ در مقایسه با میانگین سال‌های ۸۵ لغایت ۹۲، رشد ۰۳ /۱درصد را نشان داده است که بیشترین افزایش مربوط به بیمارستان‌های ۱۲۰ تا ۲۵۰ تخت و در رده بعدی مربوط به بیمارستان‌های ۵۰ تا ۱۲۰ تخت فعال بوده است.


وی با بیان اینکه شاخص متوسط اقامت بیمار در بیمارستان نیز در سال ۹۳ در مقایسه با میانگین سال‌های ۸۵ لغایت ۹۲، کاهشی در حدود ۲۴ /۰ روز را نشان داده است، اظهار کرد: در شاخص مرگ و میر نیز طی سال ۹۳ در مقایسه با میانگین سال‌های ۸۵ لغایت ۹۲، کاهشی در حدود ۸۹/ ۱ را نشان داده است که بیشترین کاهش مربوط به بیمارستان‌های ۵۰ تا ۱۲۰ تخت بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته