سامانه افکار سنجی دیتاک چه کمکی به سیاستمداران و احزاب سیاسی میکند؟
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، از آنجا که رفتار سیاستمداران و مشاوران آنها زیر ذرهبین افکار عمومی است باید حسابشدهتر با مردم ارتباط برقرار کنند و کوچکترین رفتار اشتباه در این زمینه باعث ایجاد پیامدهای منفی برای آنان میشود. به همین خاطر افکارسنجی و شناخت دقیق نگرشها و دیدگاههای افراد جامعه و توجه به نیازها و دغدغههای آنان مهمترین اقدام، قبل از شروع و انجام هر کاری است.
سیاستمداران و احزاب سیاسی موفق میدانند رمز موفقیت در کارزارهای انتخاباتی و به دست آوردن حمایت مردم بدون همسویی و همراستایی با افکار و نظریات غالب جامعه سخت و پرهزینه است.
اما مسئله مهم این است که موضوعات مورد بحث جامعه عموماً مسائلی پیچیده، عمیق و چندلایه هستند که در جامعه آماری بسیار بالایی مورد تفحص و اظهارنظر قرار میگیرند. به همین دلیل درک اینکه در حال حاضر مردم نسبت به این وقایع چگونه فکر میکنند و واکنش درست چیست، با تکیه بر نیروی انسانی سخت و پرهزینه است.
از طرفی احزاب باید بدانند سرمایه و توان خود را بر روی کدام چهره سیاسی متمرکز کنند و در کارزارهای سیاسی چه کسی را به عنوان نماینده خود معرفی کنند؟ در صورت اشتباه در انتخاب فرد و نداشتن مشروعیت و مقبولیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کافی، تمامی هزینههای مالی و غیرمالی آنها از بین خواهد رفت، بر همین اساس در کشورهای پیشرفته قبل از انتخاب و معرفی فرد، تحلیل وجههی سیاستمداران بهصورت کاملاً حرفهای در دستور کار قرار میگیرد.
این امر از این رو حائز اهمیت است که با تکیه بر روش افکارسنجی مردم و سنجش وجههی سیاستمداران در جامعه میتوان به این پاسخ دست پیدا کرد که افراد مورد نظر از چه جایگاه و محبوبیتی برخوردار هستند و مردم در مورد این افراد چگونه فکر میکنند؟
چرا افکارسنجی مردم اهمیت دارد؟
توجه به افکار عمومی و شناخت دقیق و عمیق افکار مردم سالهاست در برنامه سیاسیون بوده و اصلاحات و اقدامات کلیدی خود را با توجه به نتایج افکارسنجی مردم انجام دادهاند.
با توجه به نکات ارائه شده، افکارسنجی فعالیتی هدفمند است که علاوه بر فعالان و احزاب سیاسی (به منظور جلب آرای مردم و یا شناخت و هدایت افکار عمومی)، برای برنامهریزان (در جهت تنظیم سیاستها و خطمشیها)، جامعه شناسان (باهدف شناخت گرایشها و رفتار مردم)، ارباب جراید و رسانهها (برای اندازهگیری میزان رضایت)، مدیران صنایع (برای ارتقا کیفیت تولید) و اقتصاددانان و تجار (برای فروش و بازاریابی) نیز کاربرد دارد.
همچنین با توجه به اینکه بخش عظیمی از نیروی انسانی در نهادها، سازمانها، ادارات، کارخانهها و ... مشغول به فعالیت هستند، شناخت افکار عمومی حاکم بر آن بخش در جنبههای گوناگونی چون رضایت شغلی، نیازهای فرهنگی، شایعه و شایعهپراکنی و ... برای مدیران این واحدها بهعنوان یک ابزار کاربردی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.
در واقع سیاستگذاران و احزاب سیاسی با اجرای اقدامات سازمانیافته و آگاهی به عقاید و دیدگاههای مردم نسبت به یک موضوع، در یک محل خاص و در یک مقطع زمانی معین، به این پاسخ دست پیدا میکنند که افراد به چه دلیل به این مورد خاص معتقدند و طبق آن رفتار میکنند؟ سپس با تکیه بر نتایج به دست آمده اقدامات و برنامههای بازاریابی سیاسی خود را برنامهریزی و اجرا میکنند که این امر منجر به اجرای طرحهای سیاستمداران با همراهی مردم و با کمترین اعتراض و مخالفت خواهد شد.
چرا تحلیل چهره سیاستمداران؟
سیاستمداران موفق میدانند تا زمانی که نتوانند بر قلبهای مردم حکمرانی کنند و همراهی قلبی آنها را به دست بیاورند، نمیتوانند در پای صندوقهای رأی و برنامههای سیاسی نظر مردم را به خود جلب کنند.
به همین خاطر یکی از مهمترین وظایف تیم مشاوران و اعضای کابینه سیاستمداران، رصد و تحلیل جایگاه سیاستمدار و تصویری که در ذهن مردم دارد است.
برای رسیدن به این هدف توجه به شبکههای اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و تلگرام در جهان و البته ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این سایتهای خبری و محتوایی هم یکی دیگر از کانالهای بررسی و رصد چهره سیاستمداران است.
افکارسنجی مردم و تحلیل چهره سیاستمداران
استفاده از روش افکارسنجی مردم به عنوان یکی از روشهای رایج و متداولی است که احزاب سیاسی در کشورهای پیشرفته برای تحلیل چهره سیاستمداران استفاده میکند. استفاده از روش افکارسنجی به احزاب و سیاستمداران به طرق زیر کمک میکند:
- دیدگاه و نظر مردم در مورد رقبا و احزاب رقیب را به دست بیاورند و از آن در کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کنند.
- بهوسیله افکار سنجی، هویت بصری و جایگاه سیاستمداران در ذهن و اندیشه جامعه کشف و تبیین میشود.
- از این طریق، موضع مردم در مورد تصمیمات کلان و حیاتی کشور مشخص خواهد شد و میتوان نسبت به نظر کلی مردم، استراتژی و تصمیم درست اتخاذ نمود.
- انتظارات و خواستههای کلی مردم در حوزههای مختلفی مانند اقتصاد، سیاست خارجه و ... مشخص و طبقهبندی میشود.
با دستیابی به این اطلاعات و انجام دادن اقدامات متناسب با افکار مردم، میزان موفقیت و همراهی مردم با احزاب و چهرههای سیاسی افزایش پیدا میکند و در مقابل رقبا، میتوان به چابکی و توان بیشتری برای رقابت دست پیدا کرد.
روش سنتی افکارسنجی، به دلیل استفاده از پرسشنامه و عدم دسترسی راحت و سریع به اکثریت افراد جامعه زمانبر و پرهزینه بوده، همچنین نتایج دادهها بازتابی از چند ماه گذشته است و ممکن است در زمان حال تغییر کرده باشد؛ اما امروزه تکنولوژیهای پیشرفته، فرآیند افکارسنجی را دقیق، سریع، کمهزینه و در لحظه انجام میدهند. این امر منجر به تسریع فرآیند تصمیمگیری و اتخاذ تصمیمات درست براساس آنالیز چهره سیاستمداران در جامعه خواهد شد.
سامانه افکار سنجی دیتاک
سامانه افکارسنجی دیتاک یکی از محصولات کاملاً کاربردی شرکت دانشبنیان دیتاک است که احزاب و چهرههای سیاسی میتوانند برای دستیابی به اهداف سیاسی و بازاریابی درست خود از آن استفاده کنند.
قطعاً بدون استفاده از ابزارهای درست و تسلط بر افکار توده مردم، ایجاد تصویر مناسب از سازمان، حزب و شخصیت سیاسی سخت و هزینهبر است.
بوسیله سرویس افکارسنجی دیتاک میتوان بر روی موارد کلیدی و کاملاً کاربردی احاطه پیدا کرد و مزایای فراوانی را برای برند و سازمان خود ایجاد کرد.
- رصد و مانیتورینگ رقبا و احزاب سیاسی رقیب و درک عمیق از تأثیرات فعالیتهای آنها در جامعه
- تحلیل و آنالیز کامل و چند جانبه از فعالیتهای قبلی و دغدغههای مردم برای اجرای تصمیمات جدید
- ترویج و پروموت دقیق و کاملاً شخصیسازیشده اطلاعیهها و اخبار مربوط به احزاب و فعالیتهای سیاسی
- بررسی و آنالیز واکنش مردم نسبت به اخبار، فعالیتهای احزاب سیاسی و بررسی تأثیرات آنها در بین مخاطبان
- برنامهریزی و مدیریت دقیق محتوا در شبکههای اجتماعی و سایتهای خبری بهصورت دقیق برای ایجاد ارتباط و جلب مشارکت مردم
این قابلیتها به وسیله هوش مصنوعی و فناوریهای دقیق، توسط دیتاک ارائه میشود و احزاب و چهرههای سیاسی میتوانند بوسیله دیتاک تمامی دادهها و اطلاعاتی که در شبکههای اجتماعی و سایتها در مورد احزاب آنها و فعالیتهایشان وجود دارد را موردسنجش و ارزیابی قرار دهند.
افکارسنجی دیتاک برای احزاب و چهرههایی مناسب است که میخواهند به عمق دیدگاه و نظرات مردم در مورد فعالیتهایشان دست پیدا کنند و با تکیه بر ابزارهای دیجیتال و تحلیل چهره سیاستمداران، خود را مورد ارزیابی، اصلاح و بهبود قرار دهند و با هوشمندی از رقبای سیاسی، گوی سبقت را بربایند.
بوسیله سرویس منعطف و کاربردی افکارسنجی دیتاک میتوان رهبری افکار مردم را به دست گرفت و با خلق مسیر هوشمند و متناسب با اتفاقات واقعی در میان توده مردم دلهای مخاطبان خود را به دست آورد.
برای استفاده از سرویس دیتاک همین الان با مشاوران باسابقه و خبره دیتاک ارتباط برقرار کنید.
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/