دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ۴ هزار مترمربع مساحت

مجتمع اداری و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر به بهره‌برداری رسید

مجتمع جدید اداری و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی و شهری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 56322

به گزارش خبرنگار آنا، این مجتمع اداری و آموزشی در مساحتی به متراژ حدود ۴ هزار متر مربع که دارای فضای بسیار مناسب آموزشی، کارگاه‌های مجهز معماری، کامپیو‌تر، برق، فیزیک، سالن اجلاس، سالن آمفی تئا‌تر، کتابخانه و قرائت خانه، و... با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستان افتتاح شد.



دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر در آینده‌ای نه چندان دور به واحد تبدیل خواهد شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز پیرانشهر با امکانات موجود کنونی، ظرفیت تبدیل شدن به واحد دانشگاهی را دارد.


دکتر عزیز جوانپور هروی در جلسه‌ای که به منظور افتتاح مجتمع جدید اداری و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر با حضور خضری، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، جهان پهلوان سیامند رحمان قهرمان چندین دوره مسابقات وزنه برداری جهان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن آمفی تئا‌تر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر ترتیب یافت، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز پیرانشهر با وجود امکانات خوب و مناسب کنونی توانایی تبدیل شدن به یک واحد مستقل دانشگاهی را دارد و قطعاً با رایزنی‌های صورت گرفته این مورد در آینده‌ای نزدیک بصورت رسمی اعلام خواهد شد.


وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ثمرات ارزشمند این نظام، در سراسر کشور توانسته است جایگاه بسیار مناسبی را در سطح علمی و فرهنگی کسب کند که دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر نیز در این راستا توانسته است از بدو تأسیس تا کنون گامهای بسیار مثبتی را در سطح منطقه و استان بردارد.


نماینده پیرانشهر: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به ادامه تحصیل به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم کرده است که وجود بیش از ۳۷۵ واحد و مراکز دانشگاهی در سطح کشور نشان از موفقیت برنامه‌های این دانشگاه دارد

جوانپور توجه به کیفیت در ابعاد مختلف را بعنوان یکی از سیاستهای اصلی دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی عنوان و اظهار کرد: کشور ایران از نظر رشد و تولید علم توانسته است در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها دارای جایگاه والاتری باشد که قرار گرفتن در رتبه شانزدهم در زمینه تولید مقالات علمی می‌تواند دلیل این ادعا باش و قطعاً با سیاستهای پیش رو در دهه چهارم به جایگاه بهتری دست پیدا خواهیم کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر نیز گفت: مجتمع اداری و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر امروز بعنوان یکی از آروزهای دیرینه مردم این شهرستان و منطقه با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان و در مساحتی بیش از ۴ هزار متر مربع در حالی افتتاح می‌گردد که این دانشگاه از بدو تأسیس با پرداخت هزینه‌های سنگینی در اماکن استیجاری به فعالیت خود ادامه می‌داد.


دکتر حاتم معروف اظهار کرد: بدون شک اگر حمایت‌ها و پیگیرهای بسیاری از مسئولان از جمله نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نبود اکنون این واحد دانشگاهی نمی‌توانست به چنین جایگاهی در سطح استان و منطقه دست پیدا کند که امیدوارم مردم شهرستان این هدیه علمی را از فرزندان این مرز و بوم پذیرا باشند.



معروف، با توجه به رشد کنونی دانشگاه آزا اسلامی پیرانشهر در مقایسه با دو سال قبل در ابعاد مختلف، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر که از نیمه دوم سال ۸۷ تأسیس شده است اکنون دارای ۱۲۶۳ دانشجو بوده که در ۲۱ رشته فعال در مقاطع مختلف کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر از پذیرش دانشجو در ۴ رشته ارشد در این دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: این واحد دانشگاهی اکنون در دو رشته مدیریت (گرایش مالی) و علوم تربیتی (گرایش آموزش ابتدایی) دانشجوی شاغل به تحصیل دارد که انشاءلله از مهرماه ۹۵ در ۲ رشته برق و حسابداری نیز از طریق تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.


معروف دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر را نه تنها شایسته تبدیل شدن به واحد دانست بلکه تصریح کرد که با توجه به موقعیت ویژه و مرزی شهرستان این واحد دانشگاهی استعداد تبدیل شدن به یک واحد مستقل بین المللی را نیز دارد.


معروف دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر را نه تنها شایسته تبدیل شدن به واحد دانست بلکه تصریح کرد که با توجه به موقعیت ویژه و مرزی شهرستان این واحد دانشگاهی استعداد تبدیل شدن به یک واحد مستقل بین المللی را نیز دارد

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به ادامه تحصیل به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم کرده است که وجود بیش از ۳۷۵ واحد و مراکز دانشگاهی در سطح کشور نشان از موفقیت برنامه‌های این دانشگاه دارد.


خضری از تأسیس دانشکده‌های سما در شهرهای گردکشانه از توابع پیرانشهر و میرآباد از توابع سردشت خبر داد و اظهار کرد: با گفتگوهای صورت گرفته مجوز تأسیس و راه اندازی دانشکده سما و ابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای گردکشانه و میراباد فراهم شده است که به زودی عملیاتی خواهند شد.



این نماینده مجلس عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید رویکردی کاملاً عملی داشته باشند و امروزه باید به عنوان یک واحد کارآفرین در سطح جامعه مطرح باشند و تبدیل علم به ثرون را در اولویت کاری خود قرار دهند.



اردوان نوسودی، فرماندار پیرانشهر نیز در سخنانی کوتاه گفت: دانشگاه‌ها باید به سمتی پیش بروند که با تحقیقات علمی که انجام می‌دهند خروجی عملی داشته باشند و این مهم انجام نخواهد شد مگر با تلاش و کوشش دانشجویان فعال در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و..... که از خود نشان می‌دهند.


نوسودی افزود: علم زمانی ارزش و جایگاه پیدا می‌کند که به عمل تبدیل شود و در جامعه نمود پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته