دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 14:49
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران:

تفاوت معناداری بین سطح علمی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد و دولتی وجود ندارد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران تصریح کرد: بین سطح علمی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی هیچ تفاوت معناداری وجود ندارد.
کد خبر : 56311

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر سید عباس صفوی نائینی در جلسه اعتبارسنجی و بازدید تیم ارزشیابی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی از رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با توجه به پتانسیل و ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در کسب رتبه‌های برتردانشجویان در آزمون‌های سراسری جامع علوم پایه و پره انترنی و پذیرش در دوره‌های رزیندنتی، اظهار کرد: بین سطح علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی هیچ تفاوت معناداری وجود ندارد.


صفوی با تشریح اقدامات گسترده و تغییرات عمده‌ای که در طول یک سال و نیم اخیر در ساختار آموزشی این واحد دانشگاهی گفت: بسیج همه جانبه‌ای در پیشبرد اهداف و برنامه استراتژیک این واحد دانشگاهی در ارتقاء و اعتلای سطح کمی و کیفی آموزش علوم پزشکی شده است.


استادتمام و متخصص گوش و حلق و بینی به مقایسه ساختار آموزشی و ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل خوبی برای پاسخگوئی به نیازهای سلامت افراد جامعه، و کارآفرینی در علوم پزشکی در راستای ماموریت نظام آموزش علوم پزشکی به تربیت نیروی انسانی، توانمند و کارآمد و کارآفرینی در عرصه‌های علوم پزشکی دارد و در این رسالت آموزشی تنها منبع مالی این دانشگاه شهریه دانشجویان است و پشتوانه‌ای از بودجه‌های دولتی ندارد.


گردش مالی دانشگاه آزاد اسلامی یک دهم دانشگاه‌های دولتی است


صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارش مبسوطی از گردش مالی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی گفت: گردش مالی دانشگاه آزاد اسلامی یک دهم دانشگاه‌های دولتی در طول یک سال تحصیلی با تعداد مشابه ۱۲ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل است و همین مقیاس در مورد تعداد کارکنان و اعضای هیات علمی هم وجود دارد.


گردش مالی دانشگاه آزاد اسلامی یک دهم دانشگاه‌های دولتی در طول یک سال تحصیلی با تعداد مشابه ۱۲ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل است وهمین مقیاس در مورد تعداد کارکنان و اعضای هیات علمی هم وجود دارد

وی در جمع بندی خود از این گزارش‌های آماری گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و صرفه جوئی هائی که در ساختار و سیستم دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد همچنان شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید سختکوش آن در عرصه‌های آکادمیک و مجامع ملی و بین المللی هستیم و سطح علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی هیچ تفاوت معناداری وجود ندارد.


این مسئول در اثبات این مدعا به کسب رتبه‌های برتردانشجویان در آزمون‌های سراسری جامع علوم پایه و پره انترنی و پذیرش در دوره‌های رزیندنتی اشاره کرد و گفت: این دستاوردهای علمی بیانگر عزم واراده، همدلی و تلاش خود جوش ارکان سه گانه دانشجو، استاد و کارکنان این مجموعه عظیم دانشگاهی است.


معاون آموزشی واحد علوم پزشکی به جایگاه خاص و متفاوت واحد پزشکی بعنوان تنها واحد مستقل دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه علوم پزشکی وهمچنین در میان سایر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز وقت آن رسیده است که همزمان با دهه چهارم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و اثبات توانمندی و ظرفیت علمی بالای اساتید تلاشگر و دانشجویان مستعد این دانشگاه و افزایش کیفیت در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی Under graduate وارد عرصه‌های تحصیلات تکمیلی post graduate در رشته‌های علوم پزشکی شویم.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در وضعیت موجود سهم اندکی در رشته‌های graduate post علوم پزشکی دارد گفت: این مجموعه عظیم دانشگاهی که در حال حاضر عهده دار حدود ۴۰ درصد آموزش عالی کشور در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی است هیچ سهمی در جذب دانشجویان پزشکی در مقاطع رزیدنتی و تحصیلات تکمیلی در مقاطع PH. D و فلو شیپ ندارد. در حالی که این اقدام صرفنظر از گسترش و ارتقاء سطح کیفی آموزش در مقاطع تحصیلی Under graduate موجب اشتیاق وایجاد امید و انگیزه بیشتر در دانشجویان و اساتید می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته