دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 14:07
در واحد پرند

نماینده بستان‌آباد : باید به سمت گسترش تحصیلات تکمیلی گام برداریم

نماینده مردم شهرستان بستان‌آباد در مجلس اسلامی اظهار کرد: اگر دانشگاه بخواهد در عرصه‌های علمی تاثیرگذار باشد باید به سمت گسترش تحصیلات تکمیلی گام بردارد و قطعا دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالیه خود باید از جهت‌گیری‌های سیاسی به دور باشد.
کد خبر : 56295

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، غلامرضا نوری در جمع محققان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی واحد پرند با تبریک هفته پژوهش و ابراز خرسندی از حضور در این واحد بیان کرد: در چندین ساله اخیر مجلس شورای اسلامی حمایت‌های فراوانی از فن آوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است.


به گفته نوری، اختصاص اعتبارات و معافیت‌های مالی از جمله کمک‌هایی است که در این زمینه صورت گرفته است.


وی گفت: در کشور باید از تجاری سازی پژوهش‌های علمی استفاده شود که نمود آن در ارتقای بهره وری است و مطمئنا علم و فن آوری در جایی که رانت‌خواری و انحصار باشد ارتقا نمی‌یابد.


نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور مثال فعالیت‌های چند بنگاه اقتصادی زمانی به اوج می‌رسد که رقابت وجود داشته باشد و در جایی که کمکهای ویژه دولتی، کمکهای ویژه معافیت‌های قانونگذاری شامل بنگاه‌های اقتصادی شود کیفیت و نوآوری و در نتیجه علم و فن آوری از بین خواهد رفت.


وی از مقام معظم رهبری، دولت روحانی و تلاش‌های بی‌دریغ تیم مذاکره کننده تشکر و قدردانی کرد و گفت: بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران ثمره تلاش‌ها و تحقیقات شبانه روزی دانشمندان سرزمین‌مان است که جای بسی خوشحالی و سرافرازی برای ملت ایران دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب