دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس واحد ممقان: توسعه همه‌جانبه کشور در سایه توسعه علمی و فناوری تحقق می‌یابد

رئیس واحد ممقان گفت: پژوهش سنگ بنای پیشرفت علمی میهن اسلامی‌مان بوده و توسعه همه‌جانبه که در چشم‌انداز بیست ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در افق ۱۴۰۴ ترسیم شده است در سایه توسعه علمی و فناوری تحقق می‌یابد و این مهم جز از طریق گسترش فرهنگ پژوهشگری در جامعه میسر نخواهد شد.
کد خبر : 56272

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر آرش اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه و کارگاه آموزشی فیبر نوری و کاربردهای آن که به مناسبت هفته پژوهش در واحد ممقان برگزار شد، اظهار کرد: هفته پژوهش یکی از ویترین‌هایی هست که دانشگاه خود را عرضه می‌کند اگر در این محل، خوب کار نکنیم، فرصت معرفی توانمندی‌های دانشگاه را از دست داده‌ایم.


اسلامی افزود: امروزه در کشورهای توسعه یافته پژوهش یک سرمایه گذاری استراتژیک محسوب می‌شود و در دانشگاه‌ها بالا‌ترین اولویت به حمایت اعضای هیات علمی و دانشجویان در امر پژوهش اختصاص داده می‌شود.


اسلامی با بیان اینکه فیبر نوری یکی از زیر ساختی‌ترین پروژه‌های ۲۰ سال اخیر کشور محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری بالایی در این حوزه نیاز است، گفت: قشر دانشجو باید از چنین نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی با آخرین پیشرفت‌های علمی روز و کسب ایده‌های پژوهشی نو در راستای ترسیم افق پیشرفت علمی کشورمان ‌‌نهایت بهره برداری را بکند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممقان تصریح کرد: ارتقای سطح همکاری‌های واحد ممقان در زمینه‌های علمی و پژوهشی با سایر دانشگاه‌ها و صنایع از برنامه‌های پیش روی این واحد است.


نمایشگاه و کارگاه آموزشی آشنایی با فیبر نوری و کاربرد‌های آن به مناسبت هفته پژوهش روزهای ۲۴ و ۲۵ آذر به همت مجتبی امانی دانشجوی کار‌شناسی ارشد رشته الکترونیک واحد ممقان و با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ممقان برگزار و تجهیزات پرکاربرد در فن آوری ارتباطات با فیبر نوری در معرض دید استادان، دانشجویان و پژوهشگران قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته