دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1399 - 12:50
بردخونی اعلام کرد؛

طراحی و ساخت 3 دستگاه توسط دانش‌آموز مجتمع پسرانه سمای بوشهر

مدیر مجتمع آموزشی پسرانه سمای بوشهر گفت: دانش‌آموز کلاس چهارم دبستان این مجتمع موفق به طراحی و ساخت دستگاه جوجه‌کشی، دستگاه تخمه پوست‌کن و دستگاه خردکن غلات شد.
کد خبر : 562659
WhatsApp Image 2021-02-08 at 08.32.14.jpeg

عبدالخالق بردخونی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بوشهر درباره اختراعات دانش‌آموز مجتمع پسرانه سمای بوشهر اظهار کرد: سبحان غریبی در پایه چهارم دبستان مجتمع پسرانه سما بوشهر با ایده جالب و کارآمد با راهنمایی و مشاوره منیژه فراشبندی آموزگار کلاس چهارم با وسایل دست‌ساز موفق به طراحی و ساخت دستگاه جوجه‌کشی، دستگاه تخمه پوست‌کن و دستگاه خردکن غلات شد.


وی افزود: طراحی و ساخت دستگاه جوجه‌کشی به این منظور بوده که برای تولید جوجه و انواع طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه ساخت دست، بسیار کامل و بدون دخالت دست کار خود را انجام می‌دهد و همه امکانات و خصوصیات دستگاه کارخانه‌ای را داراست.


مدیر مجتمع آموزشی پسرانه سما بوشهر ادامه داد: با استفاده از دستگاه تخمه پوست‌کن، می‌توان پوست هر تخمه‌ای را کند و برای تولید و بسته‌بندی مغز انواع تخمه آماده کرد. دستگاه خردکن غلات، دانه‌‌های گیاهی را که نسبتاً سفت و محکم هستند را خرد و ریز کرده تا برای تولید داروی گیاهی و غذای دام و پرندگان استفاده شود.


بردخونی یادآور شد: این سه طرح به جشنواره جابربن حیان ارسال شده است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته