دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1399 - 10:41
دانشگاه همراه با انقلاب/102 کیانی مطرح کرد؛

دستاوردهای 40 ساله انقلاب نیازمند واکاوی علمی و دانشگاهی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر گفت: رخدادها، اتفاقات و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران نیازمند واکاوی علمی و دانشگاهی است.
کد خبر : 562591
بوشهر (1).jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، مهراب کیانی در جلسه گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران بسیار بوده؛ اما نباید به آن راضی بود و این دستاوردها، رخدادها و اتفاقات نیازمند واکاوی علمی و دانشگاهی است.


وی افزود: مردم سرمایه اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و این انقلاب را در دنیا به‌واسطه حضور و پشتوانه مردمی آن می‌شناسند. سه  انقلاب ایران، روسیه و فرانسه در جهان به‌عنوان انقلاب‌های کبیر یاد می‌شوند؛ اما در هیچ‌کدام به جز انقلاب اسلامی نقش مردم به این پررنگی نبوده است.


رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر با تأکید بر اینکه نقش مردم در شکل‌گیری انقلاب مؤثر بوده و ادامه حیات انقلاب نیز به آن مرتبط است، عنوان کرد: تجربه نشان داده که در هر حوزه‌ای که نقش مردم منفعل بماند، کشور دچار ضعف خواهد شد.


کیانی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران در دنیای دوقطبی که جهان تحت تأثیر ابرقدرت‌های غرب و شرق بود، رخ داد، تشریح کرد: در برهه‌ای از زمان که کشورها حیات خود را وابسته به غرب و شرق می‌دانستند، امام خمینی(ره) با اعتقاد به شعار معروف نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی را بنیانگذاری کرد و کلام ایشان مبتنی بر قرآن و کلام الهی بود.


اجرایی شدن گام دوم انقلاب نیازمند عزم ملی و همبستگی است


وی خاطرنشان کرد: قدرت مردمی و الهی انقلاب سبب شده تا این نعمت الهی در مقابل تهدیدها، ترور، تحریم، عداوت و دشمنی‌ها خم نشود. اقتدار ایران اسلامی، همراهی مردم و مسئولان را می‌طلبد. مردم و مسئولان در برابر یکدیگر وظایفی دارند که باید به آن پایبند بود.


رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر ادامه داد: مهرورزی به مردم، برخورد صادقانه، اعتماد به مردم، عدالت ورزی، ساده زیستی، دوری از تکبر، امیدآفرینی و ارتباط مستمر با مردم از وظایف مسئولان در برابر مردم است.


کیانی تأکید کرد: مردم نباید خود را کنار بکشند و باید خود را مالک انقلاب بدانند. حفظ، استقلال، استمرار، بالندگی و رشد انقلاب نیز بر عهده مردم بوده و بی‌شک اجرایی شدن گام دوم انقلاب نیازمند عزم ملی و همبستگی است.


وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بازی‌های بین‌المللی را کنار و قاعده‌های تازه‌ای را رقم زد، توضیح داد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، انسان‌سازی و صدور انقلاب به خارج از مرزهای ایران است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته