علمآموزی و جامعهپذیری 2 مأموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از یزد، محمد روزبهانی در جلسه شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، عناصر داخلی دانشگاه آزاد اسلامی را برای ارتقای انگیزه در لایههای مختلف دانشگاه مؤثر دانست و بر استفاده از توان و ظرفیت استادان برای پیشرفت کارها تأکید کرد.
مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری شورای اندیشهورز و تأکید بر اینکه در دانشگاه بین مجموعههایی که برای استادان کار میکنند، باید مأموریتها با شفافیت بیشتری صورت بگیرد و تعریفشده باشد، عنوان کرد که این موضوع قابل تأمل است که هر کسی چه کاری انجام بدهد، رقابت خوب است؛ اما به شرط اینکه موجب رشد تیمها و توسعه دانشگاه شود.
وی تأکید کرد: تشکلهای اساتید بهدلیل اینکه خودجوش و خودگردان، خودمدیریت و خودتنظیم هستند، اقبال به آنها بیشتر است و باید دید به چه شکلی همپوشانی در این موضوع بهوجود میآید.
این مقام مسئول عنوان کرد: تشکلها آزادی و درجه اختیار زیادی دارند و به همین دلیل مشکلاتی در راستای بیانیهها، مکاتبات و ... بهوجود میآید که باید شکل آن کار به سمت اعتماد بیشتر برود.
مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: فضای فعالیت تشکل در راستای کارکرد اصلی دانشگاه و تعاریف غربی و یا اسلامی علم، پژوهش و توسعه علم و جامعهپذیری است که باید پژوهش سرلوحه قرار گیرد.
روزبهانی یادآور شد: اصل مأموریت دانشگاه، علم و علمآموزی و مأموریت بعدی آن جامعهپذیری و به تعبیر حضرت امام(ره) گفتمانسازی و انسانسازی است. این دو، اصل هستند و بقیه اصول در کنار آن بهوجود میآید.
وی توضیح داد: بهنظر میرسد باید در کنار حمایت مجموعههای خوب از عملکردهای خوب هم در این راستا حمایت شود و در کنار کارکرد اصلی خود قرار گیرد.
مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه 24 تشکل فعال استادی از جمع 180 تشکل در کشور به سمت کارکردهای صنفی میروند و تشکل را رقیب مدیریتی میدانند، باید این تشکلها را به سمت یک ساختار و جریان علمی سوق داد و راه آن را پیدا کرد.
در ادامه این نشست، حمیدرضا شرافت دبیر انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور اعضای این انجمن مواردی مانند آسیبشناسی فعالیت تشکلها توسط تیم بیطرف، عدالت در حمایت از تشکلها، توجه به تقاضامحوربودن برنامهها به جای عرضهمحوری، تدوین آییننامه مجزا برای تشکلهای استادان، لزوم همسخنی سازمان کلنگر و واحدهای جزءنگر در زمینه تمرکز و تقویت ارتباط مرکز و تشکلها، لزوم محوربودن تشکلهای استادان و حمایت برای هدایت تشکلهای دانشجویی و توجه خاص به استادان واحدها در شرایط کنونی را یادآور شد.
انتهای پیام/4103/4062/
انتهای پیام/