دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 12:01
در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد

تاسیس واحد افکارسنجی شمال غرب کشور در دانشگاه آزاد آشتیان/ تقویت جنبه‌های مدیریتی مواد مخدر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان با بیان اینکه به دنبال تاسیس واحد افکارسنجی شمال غرب کشور در این دانشگاه هستیم، گفت: این واحد تحقیقاتی می‌تواند به یادگار باقی بماند و فعالیت‌های صورنت گرفته برای کشور نمونه باشد.
کد خبر : 56245

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علی روشنائی در ابتدای این جلسه عنوان کرد: جلسه به دلیل این تشکیل شده است که همایشی از یک سال پیش مورد پیگیری بوده که در سطح ملی برگزار شود. این همایش ملی که با عنوان اعتیاد در محدوده اردیبهشت و خرداد 95 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان برگزار خواهد شد، دبیرخانه دائمی آن با حمایت سازمان‌های مربوط در این دانشگاه تشکیل می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان گفت: رویکردی که در این همایش داریم این است که در کنار کلمه مبارزه باید کلمه مدیریت را داشته باشیم. پدیده اعتیاد یک پدیده جهانی است که باید با مدیریت کاهش و یا تقلیل پیدا کند، بنابراین رویکرد این است که جنبه‌های مدیریتی مواد مخدر را تقویت کنیم و نگاه دوم این است که این همایش پیوند تنگاتنگی با نهاد‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط داشته باشد.


وی ادامه داد: سومین رویکرد این همایش استفاده از متخصصان تراز اول در چهار زمینه است که امیدوارم با این کار بزرگ و با حمایت‌های معنوی و مالی خارج از دانشگاه بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان و دبیر اجرائی سمینار اعتیاد هم عنوان کرد: فهرستی بالغ بر سه هزار عنوان تحقیق در ابعاد مختلف موضوع اعتیاد است که عمدتا این تحقیقات در سطح باقی مانده است یا به جنبه‌های زیستی موضوع پرداخته است و یا جنبه‌های روان‌شناسی و متغیرهای زمینه‌ای در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته و متاسفانه جای تحقیقات بسیار عمیق در این زمینه بسیار خالی است.


دکتر امیدعلی احمدی ادامه داد: شناخت ما در این موضوع در ابتدای راه است و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که دانش بومی و دقیق در مورد این موضوع داریم، بنابراین هر چه تحقیق در زمینه اعتیاد انجام بشود، جا دارد که در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.


این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: چهار کارگروه تخصصی اجتماعی، روان‌شناختی، دینی و تربیت بدنی در این همایش صورت می‌گیرد تا به اهداف همایش برسیم.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی هم در این نشست گفت: همین که دانشگاه متولی این امر هست بسیار خوشحالم و اعقاد من در این است که همه این همایش‌ها باید از سوی دانشگاه صورت گیرد. دانشگاه باید بتواند نقش اصلی خودش را به عنوان محرک اصلی توسعه بویژه توسعه اجتماعی دنبال کند.


غلامرضا فتح آبادی نقش دانشگاه‌ها در برگزاری همایش‌ها را مهم ارزیابی و از برگزاری همایش سالمندی که سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان برگزار شد، تشکر کرد و برگزاری این همایش را در نوع خودش بی‌نظیر توصیف کرد و توصیه‌هائی در برگزاری همایش پیش روی اعتیاد متذکر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته