مدیران روابطعمومی در سازمانها چه وظایفی دارند؟/ لزوم حذف ضد فرهنگها در فضای رسانهای
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دولتآباد، علی صالحی در نشست مسئولان روابطعمومی ادارات و ارگانهای شهرستان برخوار که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولتآباد برگزار شد، گفت: باید ابتدا بنیان تازهای را در حوزه اطلاعرسانی و روابطعمومی دستگاهها و سازمانها ایجاد و علاوه بر گزارش کارآمدی دستگاه، احساس کارآمدی را نیز در خود و مجموعه کارمندان سازمان ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: در نتیجه احساس کارآمدی به مردم نیز منتقل میشود تا در نهایت موجب کارآمدی نظام و تولید انرژی مثبت و تولید فکر شود.
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان بیان کرد: امروز در پایان عصر رسانههای یکطرفه هستیم و اگر تا چند سال پیش اطلاعات ما از طریق رسانه ملی و خبرگزاریها و رسانههای مکتوب به دست میآمد، امروزه وارد عرصه تعامل با مخاطب شدهایم.
صالحی یادآور شد: امروزه تعداد زیادی شهروندرسانه داریم که به تولید محتوا میپردازند؛ بنابراین باید بدانیم چگونه از این تهدید فرصت ایجاد کرده و آن را مدیریت کنیم.
هدایت افکار عمومی در دوره کرونا بسیار دشوار است
وی متذکر شد: در دورهای که با پدیده مرگ منبع خبری مواجه هستیم و کسی به مبدأ توجهی ندارد، کار هدایت افکار عمومی بسیار دشوار میشود و در چنین شرایطی روابطعمومی میتواند به عنوان هوش هیجانی در این راستا به سازمان کمک کند.
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان تشریح کرد: وظیفه روابطعمومی آن است که علاوه بر مدیریت روابط درونسازمان بین کارمندان، تقویت احساس کارآمدی با تطبیق تقاضاها و نیازهای سازمان و محیط و همچنین بازار فعالیت سازمان موجب کاهش هزینهها و چالشها شود.
صالحی افزود: مدیران روابطعمومی بهعنوان مدیران عامل در سایه یا مدیران بالقوه سازمان هستند؛ چراکه وظایف سنگینتر اجرایی و حساستر و پرمخاطرهتر برعهده مدیران روابط عمومی است.
وی با بیان نکاتی درباره بخشهای ارتباطی افزود: روابطعمومی سازمان در بخش ارتباط با رسانه باید تلاش کند تا در پاسخگویی به افکار عمومی دچار شکست نشود.
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان تأکید کرد: روابطعمومی باید بکوشد با تنظیم ارتباط با رسانه، ضد فرهنگهایی را که در فضای رسانهای وجود دارد حذف یا اصلاح کند.
صالحی ادامه داد: ازآنجاکه امروزه نیازها در جامعه بهروز شده، لازم است پاسخگویی به این نیازها نیز بهروز شود تا روابطعمومی سازمان بهعنوان ویترین و ظاهر سازمان در انظار خوب جلوه کرده و تقلیل پیدا نکند.
انتهای پیام/4078/4062/
انتهای پیام/