دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1399 - 15:12
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان:

تکنولوژی‌های جدید از بدنه دانشگاه‌ها استخراج می‌شوند

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: همه فناوری‌های پیشرفته دنیا و تکنولوژی‌های جدید از بدنه دانشگاه‌ها استخراج می‌شوند.
کد خبر : 513450
WhatsApp Image 2020-09-08 at 02.11.12.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تیران، اصغر عالمیان در کارگاه آموزشی جذب و پذیرش دانشجو  که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران برگزار شد، اظهار کرد: همه فناوری‌های پیشرفته دنیا، تکنولوژی‌های جدید از بدنه دانشگاه‌ها استخراج شده و این موضوع اهمیت و جایگاه ویژه دانشگاه‌ها را بیان می‌کند.


وی افزود: نگاه به دانشگاه باید مانند نگاه به کارخانه‌ای که وظیفه تولید علم و تحویل متخصص، مدیر و تکنسین‌های مورد نیاز به جامعه را دارد بوده به‌گونه‌ای که برای رشد و پیشرفت کشور کارگشا باشد.


مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه باید اتاق فکر و موتور محرکه شهرها و در حل مشکلات پیش‌قدم بوده و کمکی برای ارائه راهکارهای مناسب باشد.


عالمیان تأکید کرد: دانشگاه باید به‌گونه‌ای عمل کند که عملکرد آن در حوزه‌های مختلف تبلیغ دانشگاه باشد. یعنی اعتبار و شهرت دانشگاه دو رکن اصلی در پذیرش و جذب دانشجو است. اعتباربخشی به موقعیت دانشگاه برای تک‌تک مسئولان رسالت بوده و نقش کارکنان در رسیدن به این رسالت بسیار حائز اهمیت است.


راه‌های تسهیل برای جذب دانشجو


وی اضافه کرد: از دیگر عوامل مؤثر در جذب دانشجو نحوه برخورد و تکریم آنان است که می‌تواند تبلیغ مؤثری برای جذب دانشجو باشد. همراهی و همدلی کارکنان با اهالی شهرستان قطعاً در اعتبار بخشیدن به دانشگاه محل خود نیز باعث جذب دانشجو می‌شود.


مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی که اکنون اکثر جامعه با آن در ارتباط هستند نیز از راه‌های مؤثر برای تبلیغ و پذیرش دانشجو است.


عالمیان مطرح کرد: از دیگر طرح‌های مؤثر برای جذب دانشجو که در استان اصفهان هم اجرایی شده طرح پویش تحصیل همزمان با اشتغال است که در این طرح دانشجویان متناسب با تخصص و رشته تحصیلی خود به‌صورت پاره‌وقت در شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که دانشگاه با آنها توافق کرده‌اند، مشغول به‌کار می‌شوند و همزمان با تحصیل در صنعت کسب تجربه می‌کنند.


وی راه‌های تسهیل برای جذب دانشجو را سهولت ورود به آموزش عالی، ارائه ساعات درسی منعطف متناسب با دانشجویان به‌ویژه شاغلان، دانشجو محوربودن کارکنان و تمایز داشتن دانشگاه برشمرد.


پذیرش دانشجو یکی از عوامل مؤثر برای بقای دانشگاه است


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران نیز  گفت: این واحد دانشگاهی اکنون با داشتن حدود یک هزار دانشجو با سطح 3 دارای 17 هکتار اراضی و 7 هزار مترمربع زیربنا و حدود 35 مقطع رشته تحصیلی در حال فعالیت بوده و دارای مدارس سما در مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم است.


 فرهاد مصری‌نژاد مسئله تبلیغ و پذیرش دانشجو در دانشگاه را یکی از عوامل مؤثر برای حفظ و بقای دانشگاه برشمرد و نقش یکایک کارکنان و اعضای هیئت علمی را مؤثر برشمرد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب