دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 09:43
اشراقی مطرح کرد:

نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در بالابردن سطح دانش کشور

کارشناس مشاوره تحصیلی، تربیتی شهرستان لنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در دسترسی مردم مناطق محروم به تحصیلات دانشگاهی و بالارفتن سطح دانش کشور داشته است.
کد خبر : 382239
moshaver1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لنجان، حمید اشراقی در نشست با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، ادامه تحصیل را از مسائل حائز اهمیت پیشرفت علم و تکنولوژی عنوان و اظهار کرد: دانشگاه محلی برای تبادل دانش روز بوده و یکی از مهم‌ترین مسیرها برای کسب شغل و درآمد و به تبع آن بالابردن منزلت و جایگاه اجتماعی است.


وی خاطرنشان کرد: مشاوران تحصیلی آگاه هستند که با توجه به میزان علاقه‌مندی و با سنجش حرفه‌ها و مشاغل از طریق آمار و داده‌هایی که در دسترس دارند به‌خوبی بازار کار و سرمایه را پیش‌بینی می‌کنند.


کارشناس مشاوره تحصیلی، تربیتی لنجان اضافه کرد: مؤسسات مشاوره تحصیلی، فرآیند انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی را تحت کنترل قرار داده و در دوره اخذ پذیرش یا حتی تحصیل نیز وضعیت دانشجویان چه به‌صورت گروهی و چه فردی را ارزیابی می‌‌کنند.


اشراقی با بیان اینکه برای ورود به دانشگاه‌های سراسری و آزاد آزمون ورودی مشترکی برگزار می‌شود، یادآور شد: از آنجا که آزمون ورودی به دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است، انتخاب رشته دانشگاه آزاد براساس همان رتبه آزمون سراسری انجام شده و داوطلبان پس از دریافت نتایج اولیه آزمون سراسری می‌توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند.


وی مطرح کرد: دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و علمی ـ کاربردی امکان تحصیل در رشته‌های زیادی را برای داوطلبان فراهم کرده‌اند؛ بنابراین با توجه به آشنا نبودن داوطلبان کنکور با نحوه شرکت و آماده‌سازی برای قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه، مشورت با مشاوران تحصیلی برای آگاهی لازم در راستای کسب رتبه لازم برای قبولی در رشته مورد علاقه ضروری است.


کارشناس مشاوره تحصیلی، تربیتی شهرستان لنجان با تشریح روند پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد یادآور شد: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی بدون کنکور فقط براساس سوابق تحصیلی افراد است. این نوع پذیرش به دو دسته کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته صورت می‌گیرد که منظور از کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد همان لیسانس پیوسته است و افرادی می‌توانند شرکت کنند که حداقل مدرک پیش‌دانشگاهی نظری را در یکی از رشته‌های تجربی، انسانی، ریاضی و یا هنر داشته باشند.


اشراقی درباره شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد گفت: ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد هیچ محدودیتی از لحاظ رشته نداشته و تمام افراد با داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا فوق‌دیپلم می‌توانند در هر رشته‌ای که تمایل دارند، ثبت نام کنند.


وی با تبیین شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد تأکید کرد: منظور از این مقطع همان ثبت‌نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد است که هیچ محدودیتی از نظر رشته‌های دوره کاردانی نداشته و افراد می‌تواند فقط با مدرک کاردانی بدون توجه به اینکه در چه رشته‌ای باشد، در ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد از طریق سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام کنند.


کارشناس مشاوره تحصیلی، تربیتی شهرستان لنجان با بیان اینکه برخی داوطلبان ترجیح می‌دهند به جای ثبت‌نام در دانشگاه سراسری وارد دانشگاه آزاد شوند، تبیین کرد: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهرهای کشور مشغول به فعالیت بوده و نقش مهمی در دسترسی مناطق محروم به تحصیلات دانشگاهی و بالا بردن سطح دانش کشور داشته است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نیز در این دیدار با تأکید بر تجهیزات و امکانات مطلوب آموزشی و آزمایشگاهی مطلوب در این واحد دانشگاهی متذکر شد: امکانات آموزشی، آزمایشگاهی و پژوهشی مجهز در دانشگاه آزاد لنجان موقعیت مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده تا پس از فارغ‌التحصیلی مشکلی برای جذب در بازار کار نداشته باشند.


سیدحمیدرضا صادقیان با تشریح رشته‌های تحصیلی واحد لنجان بیان کرد: داوطلبان می‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته الکتروتکنیک، کامپیو‌تر، ساختمان، ساخت و تولید-ماشین‌افزار، ساخت و تولید ـ قالب‌سازی و نقشه‌کشی معماری ـ معماری و مقطع کار‌شناسی پیوستـه مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر ـ فناوری اطلاعات و در مقطع کار‌شناسی ناپیوسته، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیو‌تر، معماری، مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی برودتی را انتخاب کرده و برای ثبت‌نام به سامانه مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org مراجعه و ثبت‌نام کنند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته