دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1399 - 10:39
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران:

نمی‌توان مشکلات 50 ساله مدیریت پسماند را در یک سال حل کرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: نمی‌توان مشکلات 40 الی 50 ساله مدیریت پسماند را در بازه زمانی یک ساله و یا یک سال و نیم حل کرد.
کد خبر : 562341
a770e56d-31d0-4fd0-8758-72fb4483946a.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.


صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ارتباط با این طرح اظهار کرد: این طرح در بازه زمانی دو ساله با کمک یک تیم متخصص دانشگاهی و اجرایی با برگزاری حدود 230 جلسه تدوین شده است. این طرح در 6 محور موضوع اجرای یکپارچه و سیستمی مدیریت پسماند از مبدأ تا مقصد را در قالب یک برنامه عملیاتی و اجرایی برای افق 20 ساله در دستور کار دارد.


وی ادامه داد: برای این‌که این طرح یک طرح مطالعاتی نباشد در زمان دو سالی که این طرح در دست تدوین بود یک برش دو ساله از این آن را در قالب «طرح کاپ» آغاز شد و در حال حاضر قسمت‌های زیادی از این طرح به‌صورت اجرایی در حال انجام است.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن قدردانی از کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران، گفت: در ارتباط با این طرح حدود 10 جلسه با رئیس این کمیسیون و 12 جلسه هم با رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران برگزار کردیم و در عمل تلاش کردیم تا ضمن بررسی بخش‌های مختلف تخصصی و اجرایی این طرح، همگام با کمیسیون‌های مرتبط شورا این روند را پیش ببریم.


علیپور تصریح کرد: ما نارسایی‌هایی را در حوزه مدیریت پسماند از 40 الی 50 سال قبل در زمینه دفع و دفن داشته‌ایم و یک سال و نیم است که ما این برش دو ساله را آغاز کردیم و طبیعتاً نمی‌توان این مشکلات 50 ساله را در یک سال یا یک سال و نیم حل کرد.


وی اذعان کرد: در این برش دو ساله اقدامات خوبی انجام شده است که به‌عنوان مثال در حوزه پسماند حجیم دیگر هیچ پسماند حجیمی -سرشاخه، شیشه و لاستیک- را برای دفع و دفن به آرادکوه منتقل نمی‌کنیم.


گفتنی است در پایان یک فوریت لایحه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران با 16 رأی موافق به تصویب رسید.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته