دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1399 - 13:30
در مراسمی با حضور مسئولان استان سمنان؛

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شاهرود برگزار شد.
کد خبر : 562113
10.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شاهرود، مسئولان استان و شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، بسیج دانشجویی، بسیج شهرستان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مسئولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، استادان و کارکنان واحد شاهرود و اصحاب رسانه برگزار شد.


در این مراسم از سیداحمد ابوالقاسمی‌فر و خدمات وی در حدود ٣٢ ماه مسئولیت ریاست واحد شاهرود قدردانی و تکریم و اسماعیل علی‌بیگی به‌عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی  شد.


سیداحمد ابوالقاسمی‌فر در این مراسم با تبریک ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت ام‌ابیها(س) و ایام دهه فجر گزارشی از اقدامات انجام‌شده در طول بیش از دو سال و نیم مسئولیت خود در سمت ریاست واحد شاهرود ارائه کرد.


2 خبر خوب از بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شاهرود


وی از موفقیت بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در کسب رتبه یک در اعتباربخشی بیمارستان‌های ایران خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) در چند سال اخیر موفق شده است گرید یک را در دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کند و با توجه به سنجه‌های دشواری که در نظر گرفته شده، دستیابی به این رتبه حائز اهمیت است؛ چراکه اگر به رتبه دو تنزل می‌کردیم مبلغ ضرری که دانشگاه و بیمارستان متحمل می‌شد، حدوداً سالانه 6 یا 7 میلیارد تومان می‌شد.


رئیس قدیم واحد شاهرود عنوان کرد: از طرف بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) با تمام بیمه‌های تکمیلی قرارداد بسته شده است و تمام بیمه‌های تکمیلی پوشش داده می‌شوند.


ابوالقاسمی‌فر خبر خوب دیگری در کسب رتبه‌های بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) مربوط به چند روز اخیر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شاهرود موفق شد رتبه نخست انتقال خون را بین ۹ بیمارستان استان سمنان کسب کند که کم‌بودن خطای انسانی، مدیریت مناسب تهیه خون و کم‌بودن تعداد عودکردن خون و وسایل و تجهیزات مناسب از سنجه‌های آن بوده است.


وی با تشکر از کوشش کادر درمان و کارکنان بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) به‌ویژه کارکنان آزمایشگاه این بیمارستان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های درنظرگرفته‌شده برای بیمارستان رشد و ارتقای این بیمارستان را شاهد باشیم.


دستاوردهای اخیر دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود


رئیس قدیم واحد شاهرود با بیان دستاوردهای اخیر دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در حوزه آموزش و پژوهش پزشکی بیان کرد: در آذر ماه امسال این دانشگاه موفق شد در دسته‌بندی دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌های علوم پزشکی بین 15 واحد دانشگاهی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان (منطقه آمایشی 1) رتبه نخست را کسب کند.


ابوالقاسمی‌فر ادامه داد: پیرو برگزاری آزمون جامع علوم پایه و پیش‌کارورزی در شهریور  امسال و براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو دانشجوی پزشکی این دانشگاه موفق به کسب رتبه‌های 7 و 9 کشور شدند.


وی از راه‌اندازی مرکز مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی با مجوز برگزاری آزمون‌های صلاحیت بالینی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 10 دوره آزمون پایان دوره پزشکی عمومی و صلاحیت بالینی پرستاری در مرکز مهارت‌های بالینی این دانشکده برگزار شده است.


رئیس قدیم واحد شاهرود از جذب 6 عضو هیئت علمی متخصص در رشته‌های علوم پایه و بالینی پزشکی نیز خبر داد و اضافه کرد: امکان جذب دانشجوی متقاضی انتقالی از خارج به داخل از ابتدای سال 1399 در رشته پزشکی فراهم شده است.


ابوالقاسمی‌فر در بیان دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در دو سال اخیر به دستیابی به رتبه نخست در استان سمنان و رتبه 8 در کشور و رشد جذب دانشجو به میزان 30 درصد در سال‌های 98 و 99 در واحد شاهرود اشاره و تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده مجوز پذیرش دانشجوی تبدیل به داخل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای واحد شاهرود کسب شده است و همچنین واحد بین‌الملل نیز برای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مصوب شده است و از این پس می‌توانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم.


حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین مستقل از شهریه


وی از زیرکشت‌بردن یک هکتار زمین این واحد دانشگاهی برای گیاه زعفران و ایجاد سه مرکز تحقیقات «نانوذرات بیولوژیک در پزشکی»، «مواد مؤثره داروهای گیاهی» و «حقوقی و معاضدت قضائی» در طول دو سال اخیر یاد کرد.


رئیس قدیم واحد شاهرود توضیح داد: با ایجاد سرای نوآوری خودرو اقدام به توسعه کارهای تحقیقاتی شد و در این راستا واحد شاهرود با شرکت «کویر خودرو دیزل» به‌صورت مشارکتی وارد قرارداد شده و امید است با به‌ثمررسیدن این پروژه در زمین 100 هکتاری متعلق به واحد شاهرود گام بلندی در زمینه قطع وابستگی درآمد دانشگاه به شهریه دانشجو فراهم شود و علاوه بر کسب درآمد، دانشگاه را به سمت یک دانشگاه کارآفرین سوق دهیم که دانشجو بتواند با اطمینان از آینده واحد شاهرود را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند.


رتبه نخست معاونت فرهنگی دانشجویی واحد شاهرود در کشور


ابوالقاسمی‌فر به کسب مقام نخست معاونت فرهنگی-دانشجویی اشاره و اظهار کرد: در دو سال و نیم اخیر بیش از 200 برنامه کلان در سطح دانشگاه و شهرستان انجام شده است که ازجمله آنها برگزاری اردوهای راهیان نور برای دانشجویان و کارکنان و استادان، اردوهای جهادی، نشست‌های هم‌اندیشی استادان و کارکنان، برگزاری سلسله جشن‌های مذهبی، برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف، برگزاری مراسم ملی‌مذهبی به‌مناسبت اعیاد مختلف، نشست هم‌اندیشی کارکنان با مسئولان حوزه فرهنگی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، صدور بیانیه‌ها در محکومیت و یا تأیید وقایع انقلابی مذهبی، استفاده از فضای مجازی در ارسال پیام‌های قرآنی در مقابله با حملات دشمنان نظام و انقلاب برای دانشجویان، استادان و کارکنان، برگزاری محفل شعر (از الف تا انتظار) به‌صورت شهرستانی توسط کانون شعر و ادب سپیدار، کارگاه های تفسیر سوره‌های قرآنی به مناسبت‌های مختلف و ... بوده است.


بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شاهرود در مسیر توسعه، به‌روزرسانی و نوسازی


وی از احداث بخش ICU و ایجاد بخش نوزادان و بهره‌برداری از آنها در طبقه اول بیمارستان یاد کرد و افزود: احداث و نوسازی بخش ریکاوری اتاق عمل نوسازی اتاق سوپروایزر بیمارستان، احداث اتاق عمل شماره 4 و بهره‌برداری از آن با توجه به جذب پزشکان جدید، نوسازی ورودی اتاق عمل و احداث فضای انتظار و اتاق عمل سرپایی در ورودی، ایجاد فضای مناسب و مجزای آزمایشگاهی برای قسمت پاتولوژی، توسعه فضای فیزیوتراپی با توجه به استقبال خوب مراجعان، تعمیرات ساختمانی در بخش زایمان و نوسازی و احداث اتاق زایمان LDR، افزایش بنای تریاژ و پذیرش اورژانس، راه‌اندازی شنوایی‌سنجی بخش نوزادان بخشی از اقدامات توسعه‌ای و عمرانی در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) واحد شاهرود بوده است.


خرید و نوسازی تجهیزات در مدت حدود 30 ماه


رئیس قدیم واحد شاهرود از خرید و نصب و بهره‌برداری از دستگاه اکسیژن‌ساز با ظرفیت lit/min 170 و خرید و نصب و بهره‌برداری دستگاه CARM خبر داد و عنوان کرد: خرید دو دستگاه ECG، یک ساکشن پرتابل، TDS متر جهت دیالیز، PH متر برای دیالیز، دو دستگاه سونیکت برای بخش زایمان، دو عدد فشارسنج بادی، 14 عدد تب‌سنج برای بخش‌های بیمارستان، سه رول انتقال بیمار، یک اتوسکوپ برای بخش اطفال، سر وفیوژ، دو آمبوبگ برای زایمان و ... ازجمله تجهیزات اخیرا خریداری‌شده برای به‌روزرسانی بیمارستان است.


ابوالقاسمی‌فر از پذیرش بیماران کووید-19 در اورژانس و انجام آزمایشات اولیه و تشخیص و ارجاع به بیمارستان ریفرال در دوران پاندمی این بیماری خبر داد و یادآور شد: تهیه لوازم حفاظت فردی و مواد ضدعفونی‌کننده در طول مدت بیماری کووید-19، راه‌اندازی سامانه استحقاق‌سنجی بیماران در سیستم HIS، راه‌اندازی سامانه استعلام هویت از ثبت احوال در HID، راه‌اندازی سامانه رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری (بیمه سلامت)، راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ مرکزی در اورژانس و چهار مانیتور بالای تخت بیمار، به‌روزرسانی وسایل موجود در فضای بخش‌ها در حد توان مالی موجود و جذب پزشکان متخصص قلب و عروق، اورولوژی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، نفرولوژی،ENT و فعال‌شدن کلینیک از اقدامات مؤثر و کلان انجام‌شده در این بیمارستان بوده است.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته