دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1399 - 09:31
دانشگاه همراه با انقلاب/80 نصیبی مطرح کرد؛

دستیابی به تمدن نوین اسلامی با نیروهای تراز انقلاب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت با بیان اینکه انقلاب امام انقلابی اجتماعی بود، گفت: نیروهای هم‌تراز انقلاب هستند که مراحل دستیابی به تمدن بزرگ نوین اسلامی را فراهم می‌کنند.
کد خبر : 562011
۲۰۲۱۰۲۰۳_۲۰۴۵۳۸.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرودشت، نشست بصیرتی با موضوع دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی به همت حوزه معاونت فرهنگی، دفتر هم‌اندیشی نخبگان، بسیج اساتید، بسیج کارمندان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.


انقلاب امام یک انقلاب اجتماعی بود


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت در این نشست انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی(ره) را انقلابی اجتماعی دانست و گفت: امام راحل اندیشه‌های بزرگان دین را درباره حکومت اسلامی از تئوری به عمل تبدیل کرد،  انقلاب ما یک انقلاب اجتماعی بود و امام یک مدل جدید را به دنیا عرضه کرد.


امید نصیبی افزود: امروز چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی دشمن به‌شدت تلاش می‌کند تا به نوعی در اندیشه‌های انقلابی اجتماعی امام و انقلاب اسلامی ایران تحریف و انحراف ایجاد کند و به نوعی دو هدف اصلی شامل نا‌کارآمدی دین در اداره امور اصلاح سیاست و مسائل عمومی مردم و ناچیز جلوه دادن دستاوردهای نظام را دنبال می‌کند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت گفت: دشمن جنگ نرم را برای ساقط و یا زمین‌گیر کردن یک نظام کافی می‌داند و در طول این ۴۲ سال همواره تلاش خود  را در ابعاد مختلف جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به‌کار برده است.


نصیبی افزود: از آنجایی که انقلاب امام یک انقلاب اجتماعی بود تا الان دوام آورده است و امروز شاهد 40 سال دوم انقلاب هستیم و مهم است که چه کسانی باید آن را به سرانجام برسانند، همین ظرفیت آماده به کار جامعه یعنی جوانان و نوجوانان، دانشجویان و استادان به عنوان افسران جنگ نرم، که این تکلیف ما و مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.


وی اظهار کرد: مراکز علمی، مراکز تصمیم‌گیری سیاسی و مراکز نظامی و دیگر مراکز  باید بر این مبنا برنامه‌ریزی کنند تا انقلاب بر مبنای اجتماعی آن به نسل جوان انتقال یابد و نیروهای هم‌تراز انقلاب در دانشگاه، جامعه، ادارات و همه جا وارد شوند؛ چراکه این نیروهای هم‌تراز انقلاب هستند که مراحل دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی را فراهم می‌کنند.


روشنگری و شفاف‌سازی دانشگاهیان


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم به بررسی و مقایسه وضعیت کشورمان در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: اگر وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران را قبل از انقلاب با بعد از انقلاب مقایسه کنیم، می‌بینیم که نظام شاهنشاهی یک نظام موروثی بوده و پادشاه این مملکت اختیاری از خودش نداشته و یک دست‌نشانده بیش نبوده است یعنی ما هیچ اختیاری از خودمان درآن دوره نداشتیم.


یاسر زارع افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، مردم خودشان نظام و دولت‌شان را انتخاب می‌کنند و مشارکت مردم در انتخابات را لمس می کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت بیان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دستاوردها و امکانات کشورمان با وجود سیاه‌نمایی رسانه‌های غربی، قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و ما در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم.


زارع وظیفه دانشگاهیان در وضعیت کنونی را یادآور شد و اظهار کرد: ما دانشگاهیان وظیفه داریم اتفاقات مبارکی را که به لطف نظام مقدس جمهری اسلامی در کشورمان افتاده  روشنگری و شفاف‌سازی کنیم.


به گزارش آنا، در پایان این نشست که عباس زارعی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت، استادان، کارمندان و دانشجویان بسیجی واحد دانشگاهی مرودشت حضور داشتند  از دانشجویان بسیجی فعال در حوزه بسیج دانشجویی شهید استواری این دانشگاه به‌عنوان فرماندهان پایگاه‌های بسیج این حوزه و از دانشجویان فعال در عرصه نشریات دانشجویی با اهدای لوح و هدایا قدردانی شد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته