دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در واحد بندرعباس برگزار شد

مناظره‌ای داغ از جنس ازدواج سفید

مناظره‌ای با عنوان ازدواج سفید به همت انجمن علمی حقوق و کانون شهروند مسئول (گروه حقوق) دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و با حضور اعضای هیات علمی رشته‌های حقوق، جامعه‌شناسی، فقه و جمعی از دانشجویان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 56191

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این جلسه که با استقبال پرشور دانشجویان رو به رو شد، ۴ تن از استادان در ۲ گروه موافق و مخالف درباره این موضوع به مناظره پرداختند.


پوریا رضی و منصور اخلاقی به عنوان موافق و غلامرضا عارفیان و آرین قاسمی به عنوان مخالف این پدیده در این جلسه حضور داشتند.


پوریا رضی با بیان اینکه در فقه شیعه و سنی، عنوان ازدواج سفید نداریم ولی باید دید که آیا این‌‌ همان نکاح معاطاتی نیست، گفت: سبک زندگی مردم تغییر کرده و باید در نظر گرفت که این رابطه صحیح است یا نه.


آرین قاسمی نیز با توجه به قانون اساسی، عنوان کردند که وظیفه دولت است که زیرساخت‌ها را فراهم کند تا مردم در کمال آرامش به سمت ازدواج دائم بروند و از این آسیب در امان بمانند.


منصور اخلاقی، وضعیت سلامت اجتماعی ایران را وخیم دانست و عنوان کرد که جامعه امروز دچار یک در هم ریختگی شدید شده است، که نتیجه آن بحران هویت است. مشخص نیست افراد جامعه دارای هویت ایرانی، اسلامی یا غربی هستند.


وی در ادامه بیان کرد زن‌هایی که راضی به ازدواج موقت می‌شوند، بیشتر به خاطر رفع نیاز اقتصادی و برخورداری از حمایت اجتماعی است که دست به این کار می‌زنند، نه به خاطر رفع نیاز عاطفی.


وی همچنین بیان کرد که ۷۰درصد مزاحمت‌های خیابانی را مردان متاهل انجام می‌دهند.


دکتر عارفیان نیز از منظر فقه به این مسئله پرداخت و عنوان کرد که ازدواج شرایطی دارد، وقتی همه آن شرایط رعایت نشود، پس ازدواج دائم یا ازدواج موقت یا سفید صورت نگرفته است و ما آن را تایید نمی‌کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته