دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1399 - 10:51
رئیس شورای عالی استان‌ها:

مجلس هر چه زودتر طرح جامع مدیریت شهری را بررسی کند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به اینکه زمان وقوع حادثه در شهرها کسی پاسخگو نیست لازم است طرح جامع مدیریت شهری که به مجلس ارائه شده هر چه زودتر مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر : 561696
BS0K0040.JPG

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا احمدی صبح امروز در سی و نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: از مجلس انتظار داریم که زودتر طرح‌های مربوط به شورای عالی استان‌ها را مورد بررسی قرار بدهد. البته در مجالس قبلی هم وضع به همین صورت بوده است؛ لذا از رئیس مجلس درخواست داریم که در این دوره به طرح‌ها رسیدگی کنند.
وی افزود: باید در خصوص اصل ۷ قانون اساسی با شورای نگهبان گفت‌وگو کنیم تا تکلیف شوراها مشخص شود. لذا با توجه به اینکه زمان وقوع حادثه در شهرها کسی پاسخگو نیست همچنانکه در قضیه سیل خوزستان این اتفاق افتاد و مسئولین پاسخگو نبودند؛ بر همین اساس طرح جامع مدیریت شهری از طرف شورای عالی استان‌ها به مجلس ارائه شد.


رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: براساس این طرح در هر استان یک نفر به عنوان مسئول این قبیل مسائل معرفی می‌شود. لذا توقع داریم این طرح زودتر در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.
احمدی افزود: در حال حاضر سامانه جامع شوراهای اسلامی سراسر کشور راه‌اندازی شده است که بیش از ۱۲۵ هزار نفر عضو دارد. براساس این سامانه تعداد شهردارها و دهیاران در سراسر کشور مشخص شد. علاوه بر این پایگاه خبری رکن چهارم را راه‌اندازی کردیم که روزی 100 خبر تولیدی در این پایگاه خبری منتشر می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه شوراها این است که شورای شهر و روستا مطیع بخشدار و فرماندار هستند که این تناقض ایجاد می‌کند و جای تأمل دارد. بنابراین لازم است که مجلس، قانون شوراها را مجدد مورد بررسی قرار دهد. پیشنهاد می‌شود کمیته مشترک شورای عالی استان‌ها با مجلس تشکیل شود. چرا که برای ارائه لایحه باید با مجلس هماهنگ باشیم که این کمیته از موازی کاری جلوگیری می‌کند.
احمدی در پایان گفت: برخی از شوراهای استان‌ها ساختمان ندارند، لذا لازم است که پیگیری شود. همچنین بودجه شورای عالی استان‌ها نیز بسیار ناچیز است ضمن آنکه باید تکلیف نیروهای شهرداری‌ها نیز تعیین شود. ضمانت اجرای قوانین نیز یکی از مباحث مهم در شورای عالی استان‌ها است.


انتهای پیام/۴۱۵۸


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته