دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام خدیوی:

حضرت فاطمه(س) در هر عرصه‌‌ای قهرمان بودند

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در هر عرصه‌‌ای قهرمان بودند، عنوان کرد: ایشان یار و پشتوانه مهمی برای حضرت علی علیه‌السلام به شمار می‌‌رفت.
کد خبر : 561494
1612342073523.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مراغه، وبینار تخصصی «تبیین شخصیت الگویی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در جامعه زنان انقلابی» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد.


رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم با اشاره به شخصیت عالی و متعالی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، این شخصیت را ذوابعاد عمیق و در چارچوب معیارهای یک انسان متعالی و جهانی معرفی کرد.


حجت‌الاسلام علی خدیوی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها علیه نمادی برای تکریم حس مادری و زن نمونه بودن در جهان اسلام است، شخصیت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها را شامل تمام عرصه‌های زندگی از جمله عرصه عبودیت، اجتماعی، سیاست و عرصه خانواده و تربیت عنوان کرد.


حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در هر عرصه‌‌ای قهرمان بودند


وی اظهار کرد: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در هر عرصه‌‌ای قهرمان بودند و رهبری و میدان‌داری عرصه با این بانوی اسلام بوده است.


رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی تبیین کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌ علیها در اصل عبودیت و جهاد اکبر چنان عبادت می‌کرد که محراب عبادت ایشان منور می‌شد و اذکار او برای ساکنان عالم معنا، تماشایی بود و گویی از زمین نور به آسمان می‌بارید.


خدیوی با بیان اینکه همدلی و مواسات یکی از ویژگی‌های خاص حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود که ایشان را یکی از زنان نمونه در عرصه اجتماعی معرفی می‌کرد، توضیح داد: حضرت زهرا سلام‌الله‌ علیها یک قهرمان بلکه شهید عرصه سیاست بود و در دفاع از حقانیت و ولایت علی خودش را نشان داد.


وی ادامه داد: حضرت زهرا سلام‌الله‌ علیها چنان با سوز و گداز و تمام توان در این عرصه وارد شد که یار و پشتوانه مهمی برای حضرت علی علیه‌السلام به شمار می‌‌رفت و نهایتاً با شهادت خود در این عرصه راه و سیره و روش کاربردی بنیان‌گذاری کرد.


رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله‌ علیها در خانواده گفت: حضرت فاطمه سلام‌الله‌ علیها قهرمان عرصه تربیت بود و انجام وظیفه مادری، گرفتن لقب ام‌ابیها و تربیت بهترین فرزندان از جمله حضرت زینب سلام‌الله‌ علیها، امام حسن علیه‌السلام، امام حسین علیه‌السلام و ام‌کلثوم سلام‌الله‌ علیها نشان‌دهنده یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا سلام‌الله‌ علیها در عرصه تربیتی و خانوادگی برای زنان و حتی مردان جهان اسلام به شمار می‌رفت.


خدیوی یادآور شد: زنان جامعه ما می‌توانند با الگو قرار دادن رفتارهای حضرت فاطمه سلام‌الله‌ علیها در مدیریت خانواده و جامعه، نقش بسیار سازنده و ارزنده ایفا کنند.


وی متذکر شد: در مواجهه با اندیشه غرب و مقابله با فمنیسم و فردگرایی که خانواده‌ها را تخریب می‌کند توسل به ادب، اخلاق و سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌ علیها بسیار نجات‌دهنده است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: خبر آزاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته