دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار با وزیر تجارت خارجی فنلاند

نعمت‌زاده: ایران آمادگی کامل برای الحاق به سازمان جهانی تجارت را دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در حاشیه اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت در نایروبی با وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 56113

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه نتایج مثبت توافق‌ هسته‌ای ایران و 1+5 زمینه‌ای مناسب برای ارتقای سطح همکاری‌هاست، افزود: ایران برای الحاق به سازمان جهانی تجارت در شرایط جدید تأکید دارد و امیدوار است اعضای سازمان جهانی تجارت از جمله کشور فنلاند برای حمایت از الحاق همه کشورها و تسریع فرایندهای آن مسئولیت خود را ایفا کنند.


نعمت‌زاده با تاکید بر تهیه نسخه تجدیدنظرشده گزارش رژیم تجاری توسط ایران اظهار کرد: ایران برای آغاز فرایند الحاق و انجام مذاکرات مربوطه کاملا آمادگی دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بر تمایل طرف ایرانی برای انجام همکاری‌های مشترک در زمینه استفاده از انرژی‌های نو با توجه به تجربه کشور فنلاند تأکید کرد و کار مشترک در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی را مستلزم فعالیت‌های نزدیک و دو جانبه و انجام پروژه‌ها به شیوه مشترک دانست.


نعمت‌زاده خاطر نشان کرد: ایران به تقویت همکاری‌ها با اتحادیه اروپا تمایل دارد و امیدوار است با رفع تحریم‌های موجود در آینده نزدیک امکان عملی کردن این اقدامات محقق شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته