دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1399 - 16:05
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد؛

ارتقای تعامل و همکاری مجلس شورای اسلامی و دانشگاه آزاد/ طرح «هر کارمند یک خانه» اجرا می‌شود

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعامل و همکاری بین مجلس شورای اسلامی و این دانشگاه در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار افزایش داشته است.
کد خبر : 560364
15212.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهواز، احمد حیدری در  نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: تعامل و همکاری بین مجلس شورای اسلامی و این دانشگاه در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار افزایش داشته و با حمایت نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400، معافیت دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت عوارض و تغییر کاربری املاکی که مادام در اختیار دارد به تصویب رسیده است.


وی با یادآورشدن جهش و آغاز حرکت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر طهرانچی رئیس این دانشگاه  افزود: در این دوران شاهد راه‌اندازی سامانه‌های مختلفی از قبیل آموزشیار، پژوهشیار، آموزش مجازی، مالی، دانشجویی، رفاهی، ساجد و تفکیک معاونت‌های فنی و علوم انسانی، توسعه و ارتقای پارک علم و فناوری، راه‌اندازی مجمع امور خیرین و وقف، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف و.. ازجمله کارهای بزرگ این دانشگاه در این دوران است.



معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از قبیل وزارت نفت، بهزیستی، نیروی مسلح، نیروی دریایی، وزارت ورزش، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه عملیه گفت: این تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور تخصص‌گرایی، درآمدزایی، حل مسئله، تحول‌آفرینی و فناوری به امضا می‌رسند و واحدهای دانشگاهی می‌توانند از این فرصت برای ارتقای علمی و تحقیقاتی استفاده کنند.


حیدری گسترش و ارتقای کیفی مباحث رفاهی و معیشتی کارکنان و اعضای هیئت علمی را از اولویت‌های این دانشگاه دانست و اجرای طرح فرهیختگان به‌منظور اعطای تسهیلات کم‌بهره به دانشجویان، استادان و کارکنان، انعقاد تفاهم‌نامه با فروشگاه رفاه و ارتقای بیمه درمان را ازجمله این موارد خواند.


اجرای طرح «هر کارمند یک خانه»


سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه معتقد به افزایش حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی است. با توجه به هزینه و درآمدها و اختصاص نیافتن بودجه و کمک دولتی این طرح در دانشگاه با توجه به درآمدهای محدود دانشگاه، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.


معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: طرح «هر کارمند یک خانه» به‌منظور تهیه خانه مسکونی برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در حال تدوین است. در آینده‌ای نزدیک قراردادی به این منظور با وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.



حیدری یادآور شد: انقلاب اسلامی مرهون و مدیون شهدای گرانقدری است که امروز فضای تکاپو و تلاش را برای همگان فراهم کردند. آنچه در گذشته انقلاب اسلامی شاهد بودیم از جنگ با مخالفان داخلی تا مبارزه با دشمنان خارجی و هشت سال دفاع مقدس همگی جز با اتکا و توکل به خداوند ممکن نبود و میسر نمی‌شد.


وی ادامه داد: آنچه در استان خوزستان اتفاق افتاد، حاصل مجاهدت همه اقوام، قبایل، خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن بوده و جابه‌جای این استان جای یک مجاهد و فرشته الهی است.


دانشگاه‌ها می‌توانند به کمک مسئولان مشکلات کشور را حل کنند


نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دانشگاه‌ها باید تأمین نیاز جامعه چه در موضوع علمی و چه در موضوع صنعتی و اقتصادی را هدف خود قرار دهند.


مجتبی یوسفی افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی وارد کارهای اجرایی کشور شده و بخشی از بار مشکلات کشور را به دوش می‌کشند که این موضوع حاصل تلاش تمام کسانی است که در این مجموعه زحمت کشیدند.


توسعه علم و دانش مبتنی بر توسعه و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه‌های مختلف ارائه کرد و توضیح داد:  توسعه علم و دانش یکی از مأموریت‌های دانشگاه بوده و توسعه آنها مبتنی بر توسعه، تقویت و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان است.



حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی بومی‌سازی صنایع، مدیریت هزینه و بودجه، افزایش جذب دانشجو، تمرکز بر تحقق بودجه و انحراف نداشتن از آن، فعال کردن کانون‌ها و نشریات دانشجویی و استادان، برگزاری موفقیت‌آمیز آموزش‌های مجازی، ارتقای برنامه‌های فرهنگی و هنری، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و عملیاتی کردن طرح‌های درآمدزایی را ازجمله فعالیت‌های برتر دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر خواند.


تبدیل اعضای هیئت علمی به شرکت‌های مرتبط با صنعت


مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم (کارآفرین) دانشگاه آزاد اسلامی را در این برهه پیشتاز دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان که دارای تشکیلات متحد، منسجم و درهم‌تنیده بوده که یکی از مزیت‌های مهم این دانشگاه، کارآفرینی است.


سیدمحمدجواد صدری‌مهر درباره ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: هیچ‌ مانعی برای توسعه فعالیت و نوآوری وجود ندارد. یکی از راه‌های حل مسائل و مشکلات جامعه طرح درست مسائل و مشکلات است. اگر مشکلات و مسائل به‌صورت صحیح و کارشناسی شده و متناسب با منطقه و بومی طرح شود، راه حلی که پیدا می‌شود کارآمد بوده و می‌توانیم حل مسئله مفید برای صنعت و جامعه داشته باشیم.



وی با تأکید به این موضوع که واحدهای دانشگاهی ارتباط با صنایع را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند از تبدیل اعضای هیئت علمی به شرکت‌های مرتبط با صنایع و دانشگاه خبر داد.


به گزارش آنا، در این مراسم از تلاش‌های حسن براتی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر تجلیل شد.


پیش از این نشست، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه شرکت‌کنندگان در جلسه با حضور بر مزار دو شهید گمنام واحد اهواز، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته