دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

الزام نهادها به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی

بر اساس بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهوری همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، استانداری‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی موظف به رعایت مواردی به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی شدند.
کد خبر : 56029

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بر اساس این بخشنامه سازمان‌ها و نهادها موظف به رعایت دمای 18 تا 21 درجه در فضاهای داخلی و بسته و دمای 18 درجه در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده هستند.


همچنین روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز به کار و خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان کار از الزامات این بخشنامه است.


در این بخشنامه با تاکید بر خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل به ویژه برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، آمده است: به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها بر اساس مصوبه 212326ت/ 46320ه مورخ 1390/12/16 هیات وزیران باید معاینه فنی و تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم انجام شود.


در بخش پایانی بخشنامه ابلاغ شده با امضای اسحاق جهانگیری آمده است: لازم به ذکر است که در اجرای موارد یاد شده شرکت ملی گاز ایران آمادگی ارائه هرگونه مساعدت فنی به دستگاه‌های اجرایی را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته