آموزش و پرورش ابزار مهم تحقق اهداف اجتماعی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رودهن، فرشته حشمتیان رئیس سمای تهران پس از بازدید از امکانات سمای رودهن و دیدار و گفتگوی صمیمانه با معلمان و کارکنان این مدرسه با حضور در سالن کنفراس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با حسن شهرکیپور رئیس این واحد دانشگاهی، زینب رستمی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش رودهن، بابک محمدی رئیس آموزشکده و مدارس سما، هیئت رئیسه دانشگاه و کارکنان سما در بخشهای مختلف جلسهای را برگزار کردند.
حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه گفت: در اغلب جوامع امروزی، نهاد آموزش و پرورش، ابزارهای مهم تحقق اهداف و مقاصد اجتماعی به شمار میرود و انتظار میرود که موجبات رشد و توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی جامعه را فراهم سازند.
وی افزود: پاسخگویی به این انتظارات، دامنه گستردهای از کارکردها را برای آموزش و پرورش بهوجود میآورد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بیان کرد: آموزش و پرورش میتواند منشأ تغییرات اجتماعی نیز باشد، هر جامعه دستخوش تغییر و دگرگونی است و در اغلب جوامع ، تغییر با پیشرفت مرتبط تلقی شده و از آموزش و پرورش انتظار میرود که جامعه را در نیل به پیشرفت یاری رساند.
شهرکیپور مطرح کرد: گسترش آموزش و پرورش و اهمیت یافتن دانش فنی و تخصصی در دورههای بازسازی و توسعه جامعه، میتواند به پیدایی نخبگان جدید، و در نتیجه به تحول در سلسله مراتب قدرت و منزلت منجر شود.
وی با قدردانی از تلاش کارکنان و بهویژه معلمان سما با تاکید بر دو محور کیفیت و کمیت از در اختیار گذاشتن تمام امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه در راستای آموزش هر چه بهتر خبر داد و اظهار کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد برگزاری حضوری کلاسهای آموزشی در پایههای نخست و دوم باشیم.
معلم محور تحول جامعه است
فرشته حشمتیان رئیس سما و دبیر شورای هماهنگی و نظارت استان تهران نیز با گرامیداشت دههفجر و ابراز خشنودی از حضور در جمع فرهنگیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: همه امانتداریم، زیرا دانشآموزان بالاترین ثروت جامعه و بالاترین نوع امانتی است که مردم در اختیار مدرسه میگذارند و امیدوارم از این حیث امانتداران خوبی باشیم.
وی افزود: در راستای آموزش و پرورش ما باید سه نکته مهم و اساسی را همیشه مدنظر قرار دهیم که عبارتند از باور، برنامه و بهره و ما باید باور داشته باشیم که این امانت را باید درست تحویل گرفته و به معلمی عشق بورزیم و در قدم دوم برای آن برنامه داشته باشیم تا جامعه بهره لازم را از آن ببرد.
حشمتیان خاطرنشان کرد: معلم محور تحول در جامعه است و تمام کرسیهای مدیریتی ما در جایجای مملکت از همین نیمکتهای مدارس ایجاد شده است و باید در اجرای سند تحول بنیادین و سیاستهای ابلاغی بتوانیم با اعتقاد قلبی و گام مؤثر و قلم پژوهشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانشآموزان کوشا باشیم.
رئیس سازمان سمای استان تهران گفت: بنده از تمامی عزیزان استدعا دارم همه با هم کمک کنیم که مدارس سما رشد کنند و با تشکیل اتاقهای فکر اعم از تمامی صاحبنظران و کارگروههای تخصصی در تمامی حوزههای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تشکیل شود.
حشمتیان از همسانسازی برای آموزش در تمامی مدارس خبر داد و گفت: برای حرکت در این مسیر هدفمند، محیط شاداب با تجهیزات کافی، محتوای مناسب و استفاده از نیرویهای مجرب و متخصص از جمله مسائلی هستند که باید مد نظر باشند تا به منزلگاه مقصود برسیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت موجود در این منطقه، تقویت دانشکده مهارتی و ایجاد مدرسه مهارتی و هنرستانها مورد انتظار بوده و برنامهریزی معاونت سما بر اساس سیاست کلی (هدایت، حمایت، نظارت) درجهت توسعه کمی و تقویت کیفی با خرد جمعی شورای هماندیشی و کارگروههای تخصصی است.
معلمان سمای رودهن در ایام کرونا پرکار هستند
در ادامه زینب رستمی رئیس اداره آموزش و پروش بخش رودهن گفت: مدارس سما رودهن با قدمت زیادی که دارند به عنوان برند در شرق استان تهران شناخته میشوند و یکی از امتیازات مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن این است که ما سرمایه عظیم نیروی انسانی در اختیار داریم و خوشبختانه تاکنون کوچکترین گزارشی مبنی بر کمکاری معلمان ارائه نشده است و با توجه به ایام کرونا بیشترین تولید محتوا در سطح استان تهران نیز مربوط به مدارس سمای رودهن است.
وی افزود: نگاه معلمان مدارس سمای رودهن نگاهی عاشقانه به دانشآموز است و بیشترین قبولی ما در کنکور نیز همین دانشآموزان سما هستند.
به گزارش آنا، در پایان این جلسه از نوه دانشمند هستهای کشورمان شهید فخریزاده که از دانشآموزان مدارس سما واحد رودهن هست تجلیل و مقرر شد این مدرسه به نام شهید فخریزاده تغییر نام داده شود.
انتهای پیام/۴۱۱۷/
انتهای پیام/