دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1399 - 11:29
نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت:

روسیه، ترکیه و امارات از لیبی خارج شوند

سفیر موقت ایالات‌متحده در سازمان ملل متحد از دولت‌های روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی خواست تا هرچه سریع‌تر مداخله نظامی در لیبی را متوقف کنند.
کد خبر : 560050

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، «ریچارد میلز» سفیر موقت ایالات‌متحده در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پیرامون لیبی خواستار خروج فوری نیروهای نظامی روسیه و ترکیه از خاک این کشور شد.


این درخواست آمریکا در حالی مطرح شد که به ادعای واشنگتن، روسیه و ترکیه به ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای خروج از خاک لیبی عمل نکردند.


گفتنی است که طبق آتش‌بس منعقده در اکتبر سال ۲۰۲۰، نیروهای نظامی و نیروهای مزدور باید ظرف سه ماه از خاک لیبی خارج می‌شدند.


این ضرب‌الاجل روز شنبه به پایان رسید، اما هیچ‌گونه خروج نیروها اعلام یا مشاهده نشد.


میلز در نشست شورای امنیت گفت: ما از تمام طرف‌های خارجی ازجمله روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی می‌خواهیم که به‌حق حاکمیت لیبی احترام بگذارند و هرچه سریع‌تر به مداخله نظامی در لیبی پایان دهند.


میلز در ادامه افزود: طبق توافقنامه آتش‌بس [منعقده در] اکتبر، ما از ترکیه و روسیه می‌خواهیم که فوراً نیروهای خود و نیروهای مزدور خارجی و نائبان نظامی را که در خاک لیبی به خدمت گرفته، تأمین مالی کرده، مستقر و پشتیبانی کرده‌اند، از خاک این کشور خارج کنند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته