دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1399 - 12:00
نماینده مردم سبزوار در گفت‌وگو با آنا:

طرح شفافیت آرا متوقف نشده و در نوبت رسیدگی قرار دارد/ نگرانی مخالفان از کاهش مقبولیت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه مجلس از بررسی طرح شفافیت آرا کوتاه نیامده است، گفت: این طرح در مجلس متوقف نشده و در نوبت رسیدگی در صحن قرار دارد.
کد خبر : 559636
index.jpg

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به پیگیری مجدانه نمایندگان در خصوص طرح شفافیت آرا، گفت: این طرح در مجلس متوقف نشده و در نوبت رسیدگی در صحن قرار دارد.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی مواد و شرایطی که برای شفافیت تعریف شده شاید مورد مناقشه باشد اما کلیت طرح مورد تأیید است، افزود: شعار بسیاری از نمایندگان قبل از حضور در مجلس پیگیری این طرح بوده، از این رو به دنبال عملیاتی شدن آن نیز هستیم.




بیشتر بخوانید:


جوکار: نظارت مردمی بر نمایندگان با اجرای شفافیت آرا میسر می‌شود


طرح شفافیت آرا چگونه همه شئون نمایندگان را در بر می‌گیرد؟/وحشت مفسدان از خانه شیشه‌ای




وی با بیان اینکه ریشه مفاسد در کشور به عدم شفافیت برمی‌گردد، تصریح کرد: با تصویب و اجرای طرح شفافیت از سوی مجلس باید همه ارکان کشور درگیر شفافیت شده و از ابهام دور شوند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه گاهی شفاف‌سازی برخی امور هزینه‌هایی را نیز به دنبال دارد، گفت: لازمه اجرایی شدن شفافیت در کشور این است که در ابتدا فرهنگ سازی در خصوص آن انجام شود.


محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه فضای سیاسی خاص بر کشور اجرای شفافیت در تمام شئون را سخت کرده است، افزود: عقب‌نشینی برخی از تصویب یا اجرای طرح شفافیت آرا این است که مقبولیت آن‌ها شاید کاهش یابد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه حرکت در مدار شفافیت با همه دشواری‌های آن لازم است، گفت: کنار گذاشتن طرح شفافیت از سوی مجلس نقطه ضعف بوده، از این رو این اتفاق رخ نخواهد داد.


وی با بیان اینکه تا تصویب طرح شفافیت پیگیر آن خواهیم بود، تصریح کرد: این طرح در نوبت رسیدگی در صحن بوده و امید است هر چه زودتر مصوب شود.


انتهای پیام/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته