دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 17:48
جوانپور هروی خبر داد:

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور واحد ارومیه در ماه جاری/ توسعه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از گام‌های بزرگ این واحد در زمینه توسعه رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی و رشته‌های فنی مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد.
کد خبر : 5592

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه، دکتر عزیز جوانپور هروی در مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت زینب (س)، روز پرستار و تقارن آن با روز مهندس که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، گفت: مراحل مقدماتی ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری واحد ارومیه انجام شده و در سازمان مرکزی به تصویب رسیده و در حال ارسال پرنده به وزارت علوم است.


وی ادامه داد: همچنین رشته های اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی و هوش بری نیز ازجمله رشته هایی است که مقدمات ایجاد آن انجام شده و در آینده نزدیک شاهد جذب دانشجو در این رشته ها خواهیم بود.


جوانپور اضافه کرد: یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گسترش دادن بیش از پیش رشته های پزشکی و پیراپزشکی و افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی در آینده نزدیک و تلاش و برنامه ریزی دایر کردن رشته های داروسازی و دندانپزشکی در واحد ارومیه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه درخصوص توسعه سایر رشته ها به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: در زمینه توسعه رشته های فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی نیز کارهایی به انجام رسیده که ایجاد رشته مهندسی پزشکی از جمله این رشته ها است.


وی با توجه به مباحثی که درخصوص تصویب رشته های ارشد و دکترا مطرح شده بود، اظهار کرد: رشته های کارشناسی ارشد و دکترای واحد ارومیه نیز مراحل پایانی تصویب خود را پشت سر گذاشته و اقدامات لازم در خصوص آنها انجام شده است.


دبیر هیات امنای استانی از اضافه شدن بیش از 45 رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد و گفت: مقدمات لازم جهت تصویب و ایجاد این رشته ها نیز فراهم شده و به سازمان مرکزی ارسال گردیده و در پورتال سازمان مرکزی به ثبت رسیده است.


جوانپور افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور این واحد را یادآور شد و عنوان کرد: مرکز رشد واحدهای فناور واحد ارومیه پس از طی مراحل مختلف و اخذ مجوزهای لازم در تاریخ 18 اسفند با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته