دبیرخانه دائمی ارایه خدمات به زائران اربعین و حرم رضوی تشکیل میشود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدامیرمحسن ضیایی با اشاره به این که حضور 26 میلیون نفر در کربلا، بزرگترین راهپیمایی و حضور انسانی در دنیا را رقم زد، گفت: اینک نام، لباس و هویت هلال احمر برای زائران ایرانی و همچنین مردم عراق به عنوان بهترین ملجاء و مامن مردم، شناخته شده است.
وی با بیان این که حرکت بسیار عظیمی شکل گرفته و این خود پیام معناداری به همه جهانیان است، افزود: هلال احمر و همه خدمتگزاران به زائران در اربعین امسال، جزو کسانی بودهاند که همواره درخط مقدم ارائه خدمت قرار داشته و کمتر دیده شده و حتی نخواستند که دیده شوند.
ضیائی با اشاره به اینکه هلال احمر یکی از شرکای اصلی حمایت و خدمت به مردم بوده و باید ماموریت هلال احمر در خدمت به زائران در سالهای آینده، جدیتر دنبال شود، اظهارکرد: لازم است، نسبت به پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی ارائه خدمت به زائران در ایامی چون اربعین و سایر مناسبتهای خاص مانند زائران پیاده حرم رضوی انجام شود.
وی با تاکید بر ضرورت احصاء نقاط قوت و ضعف در ارائه خدمات به زائران و ارسال گزارش مبسوط به مسئولان در این زمینه، گفت: اربعین امسال نظارتهای مستقیم و غیرمستقیمی از مبادی مختلف و به خصوص مسئولان هلال احمر از نحوه خدمت دهی به زائران در مسیرهای پیاده وری، کربلا و نجف انجام شد که ارزیابیها نشان دهنده اوج خدمت رسانی در مکانهای استقرار هلال احمریها است.
ارائه خدمت به زائران در تقویم هلال احمر ثبت و ماندگار شده است
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که ارائه خدمت به زائران در تقویم هلال احمر ثبت و ماندگار شده است، گفت: این مهم به تقویم کاری ثابت هلال احمر اضافه شده است، چراکه اساسا وظیفه هلال احمر خدمت رسانی در اجتماعات بزرگ و مردمی است و البته خدمت به زائران از افتخارات هلال احمر محسوب میشود.
ضیائی با بیان این که هلال احمر برای مراسم اربعین امسال پیش بینیها و برنامهای جداگانه به منظور ارائه خدمات در صورت رخداد حادثهای احتمالی را انجام داده بود، افزود: با توجه به برنامه ریزی منسجم و کارشناسی و آمادگیهای هلال احمر، شاهد هیچ بحرانی در اربعین امسال نبودیم.
انتهای پیام/