دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 13:56
در هفته پژوهش

جدیدترین نسل بتن پرمقاومت، محصول شرکت دانش‌بنیان واحد بندرعباس رونمایی شد/ استقبال صنایع استان هرمزگان

جدیدترین نسل بتن پرمقاومت شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با عنوان بتن نانو که با استفاده از نانولوله‌ها و نانوسیلیس‌ها ساخته شده است در دومین روز از هفته پژوهش و فناوری، امروز، با حضور دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان و جمعی از مسئولان دانشگاه رونمایی شد.
کد خبر : 55840

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، دانشجوی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، توانست با استفاده از فناوری نانو و تغییر واکنش شمیایی در مواد، بتن سبک با مقاومت بالا به وزن 1.3 کیلوگرم و با مقاومت 1150 کیلوگرم بر سانتی‌متر را برای نخستین بار در مرکز رشد و پارک علم و فناوری این واحد دانشگاهی به ثبت رساند.


عماد کمالی در این باره گفت: ذرات نانو سیلیس در خلال هیدراتاسیون با تشکیل نانو لوله‌های کربنی کریستالی شکل از مواد نانو به دور مصالح بتن و ذرات نانو قرار گرفته در خمیر سیمان به صورت توده ای متمرکز قرار می‌گیرد و با افزایش سرعت هیدراتاسیون بتن تولید شده در برابر نیروی کششی، فشاری، نفوذپذیری و سایش؛ بسیار مقاوم است.



این پژوهشگر، روانی و کارایی مناسب، سازگاری با محیط زیست، دوام بالا، قابلیت ساخت آسان و تمیزشوندگی و ترمیم داخلی را از ویژگی‌های بارز این بتن دانست و گفت: این محصول که قابلیت استفاده سازه ای را داراست، می‌تواند با تولید انبوه در بازار داخلی خلاء موجود در صنعت بتن کشور را پر کند.


نکته جالب توجه اینکه، این محصول پس از رونمایی مورد توجه برخی صنایع بزرگ استان از جمله سازمان بنادر کشتیرانی ایران قرار گرفت و مقرر شد پس از انعقاد قرارداد با این سازمان، این شرکت با ساخت این بتن پرمقاومت و سبک، ساخت سازه‌های دریایی به خصوص سازه‌های شناور بتنی را در اسکله‌های دو منطقه آزاد و مهم تجاری کشور در بنادر شهید رجایی و باهنر به عهده بگیرد.


به گزارش آنا، این چهارمین محصول شرکت‌های دانش بنیان واحد بندرعباس است که با باز کردن جای پای خود در صنعت کشور، آماده رسیدن به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب