دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش و تحلیل «پلیس» در کارگاه تحلیل فیلم ارسباران

فیلم سینمایی «پلیس» (Polisse) عصر فردا (پنج‌شنبه 7 اسفندماه) در کارگاه تحلیل فیلم ارسباران نمایش داده و توسط کوروش جاهد نقد و بررسی می‌شود.
کد خبر : 5580

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا فیلم «پلیس» (Polisse) ساخته مِی‌وِن لو بسکو در سال 2011 است و کارین ویارد، جوی استار و مارینا فویس در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.


«پلیس» فیلمی گرم و زنده است و داستان آن درباره گروه پلیس جوانی است که وظیفه آنها حمایت از کودکانی است که از سوی افراد خانواده خود، مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند و این گروه در حمایت از حقوق کودکان شهر دست به عملیات مختلف می‌زنند... حکایت هر کودک گویا حکایت زندگی هر کدام از آن‌ها است...


دوربین روی دست و فیلم‌برداری سیال و پرتحرک فیلم نقش مهمی در باورپذیر بودن فضای فیلم و غم‌ها و شادی‌هایش دارد.


این فیلم در جشنواره کن سال 2011 موفق شد جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «پلیس» ساخته می‌ون لو بسکو از فرانسه تعلق گرفت.


رویکرد مستندگونه فیلمساز، هدایت مجموعه زیادی از بازیگران و کنترل میزانسن‌های شلوغ و پیچیده از ویژگی‌های این فیلم است، اما طولانی بودن فیلم، تعداد زیاد شخصیت‌ها و سرگردانی فیلمساز بین نمایش مسائل خصوصی افراد پلیس و بحران‌های درونی آنها و زندگی قربانیان سوء استفاده‌های جنسی، عواملی بود که آن را شایسته دریافت نخل طلای کن نکرد.


می‌ون لو بسکو کارگردان و بازیگر فیلم پلیس که جایزه خود را از دست کایرا ماسترویانی، ستاره فرانسوی و دختر مارچلو ماسترویانی و کاترین دونوو دریافت کرد، هنگام دریافت این جایزه گفت: «دخترم به من گفت که من نمی‌توانم هنگام گرفتن جایزه، گریه نکنم.»


وی از بریگاد پلیس حمایت از خردسالان فرانسه نیز به خاطر همکاری‌شان در ساختن این فیلم تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب