دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مه‌آبادی: صنعت هوانوردی ایران ایرلاین‌ها را تضعیف کرد/ ایران‌ایر سالیانه ده‌ها میلیارد تومان زیان می‌دهد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه وضع صنعت هوانوردی در کشور ایرلاین‌ها را تضعیف کرد، گفت: ایران‌ایر سالیانه ده‌ها میلیارد تومان زیان می‌دهد و هواپیمایی آسمان نیز بدهکارترین شرکت هوایی کشور است.
کد خبر : 55745

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، رحمت‌الله مه‌آبادی در برنامه تلویزیونی اقتصاد ایران با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی به انگیزه برای سرمایه‌گذاری نیازمند است، افزود: طی سالیان اخیر ۱۲ شرکت ورشکست و از صنعت هوانوردی خارج شدند که این امر نشان از وضع نامناسب شرکت‌های هوایی کشور دارد.


وی تصریح کرد: زمانی ایران‌ایر پنجمین شرکت برتر هوایی جهان به لحاظ ارائه کیفیت خدمات هوایی برتر بود اما اکنون بیش‌تر هواپیماهای آن زمین‌گیر شده و حتی عمر ناوگان در این ایرلاین افزایش یافته است.


معاون وزیر راه و شهرسازی هدف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را توسعه کسب و کار در صنعت هوانوردی دانست و ادامه داد: طرح آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی به منظور اجرای برنامه پنجم توسعه بوده که تا کنون اجرایی نشده است.


وی با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ پروازها لزوما به معنای افزایش قیمت نیست، اضافه کرد: این طرح عرضه بلیت پروازهای هوایی را متعادل می‌کند. از طرفی صنعت هوانوردی کشور به یک فرایند کسب و کار مناسب نیاز دارد تا انگیزه و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری‌ در آن نیز فراهم شود.


مه‌آبادی بیان کرد: اگرچه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از 9 آذرماه از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده است، هنوز هم قیمت برخی مسیرها به صورت تکلیفی تعیین می‌شود.


وی عنوان کرد: اکنون ۵۴ فرودگاه کشور بسیار زیان‌ده هستند؛ هرچند که این شبکه‌های فرودگاهی می‌توانند در تولید ثروت و ارزش اقتصادی نقش مهمی را ایفا کنند.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: از طرفی بسیاری از ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و بانک‌ها بدهکار هستند و صنعت هوانوردی باید با استفاده از سازوکارهای مناسب ارزش‌ اقتصادی بیش‌تری را تولید کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته