دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش فهرست اولیه اسکار در بخش بین‌الملل/ 15 فیلم حق رقابت پیدا کردند

آکادمی اسکار تغییراتی را در بخش سینمای بین‌الملل ایجاد خواهد کرد که از جمله افزایش فیلم‌های فهرست اولیه سینمای بین‌الملل از 10 به 15 فیلم است.
کد خبر : 557046
oscars-2020.jpg

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ورایتی، اسکار فهرست کوتاه و اولیه بخش سینمای بین‌الملل را به «15 فیلم» رساند و در رأی‌گیری مقدماتی «ذخیره‌ها» را حذف می‌کند.


همه‌گیری ویروس کرونا چالش‌های بسیاری را برای جوایز و رأی‌گیری‌ها ایجاد کرده؛ بنابراین برای اطمینان از سالم ماندن فرآیند اسکار، کمیته مقدماتی بخش سینمای بین‌الملل آثار را از طریق رای‌گیری مخفی انجام خواهد داد و لیست پانزده‌نفره‌ای را از فیلم‌های ملل مختلف ارائه می‌دهد. پیش‌تر لیست شامل 10 فیلم می‌شد.


در اسکار جاری، فرآیند انتخاب باید از طریق فضای مجازی انجام شود  و این نگرانی‌های امنیتی را ایجاد می‌کند. بنابراین کمیته اجرایی بخش بین‌الملل برای فیلم‌های ذخیره تشکیل جلسه نخواهد داد. هیئت مدیره در جلسه اخیر این تغییرات را تصویب کرد.


لیست اولیه از 15 فیلم اولیه منتخب بخش بین‌الملل در 9 فوریه اعلام می‌شود. با ثبت 93 فیلم در این دوره از جوایز اسکار در بخش سینمای بین‌الملل، اعضا در تاریخ 1-5 فوریه به این آثار رأی خواهند داد.


نامزد‌های اسکار نود و سوم در تاریخ ۱۵ مارس اعلام می‌شود و مراسم تلویزیونی اهدای جوایز هم ۲۵ آوریل خواهد بود.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته