دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 16:36

افتتاح نهمین جشنواره هفته پژوهش در واحد پرند

مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره هفته پژوهش واحد پرند با حضور استادان، معاونان، مسئولان منطقه، محققان و دانشجویان در سالن اجتماعات ساختمانIT این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 55669

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس واحد پرند در این جلسه اظهار کرد: بحث پژوهش از منظر اسلام و قرآن بسیار مهم است. واژه‌هایی در قرآن وجود دارد که به مساله پژوهش می‌پردازد مثلا بحث تدبیر و تفکر در قرآن بسیار آمده است.


دکتر محمد قمی با بیان حدیث شریف «من عرف نفسه فقد عرف ربّه» گفت: با تعقل و تفکر در وجود خود می‌توانیم به خیلی از اسرار‌های خلقت پی ببریم. توجه داشته باشیم فقط با مطالعه و تدبر در مورد یک سلول درون بدن انسان می‌توانیم به عظمت خداوند پی ببریم.


وی بیان کرد: همان‌طور که امام راحل فرمودند: هیچ خدمتی بالا‌تر از خدمت به مردم نیست. بنابراین باید با پژوهش و توسعه در علوم و فنون هر چه بیشتر به مردم خدمت کنیم.


معاون پژوهشی و فناوری واحد پرند نیز با توجه به دستاورهای پژوهشی واحد پرند در سطح ملی و بین المللی، کسب مقام اول مسابقات جهانی روبوکاپ چین ۲۰۱۵ در رده لیگ ربات انسان‌نما، کسب مقام اول مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۵در لیگ ربات‌های فوتبالیست انسان نما Teen size، کسب مقام اول مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۵ در لیگ ربات‌های فوتبالیست انسان نما Kid size، کسب مقام اول در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۳ در لیگ ربات‌های فوتبالیست انسان نما Teen size، کسب مقام دوم مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۱ در لیگ ربات‌های فوتبالیست انسان نما Kid size را از جمله این دستاوردها دانست.


دکتر سعید ذاکر بستان‌آباد، کسب مقام سوم در دومین دوره مسابقات بین‌المللی جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سومین دوره مسابقات ملی خوارزمی ۱۳۸۹ در لیگ ربات‌های فوتبالیست انسان نما Kid size، کسب مقام سوم در مسابقات کشوری رعدکاپ دانشگاه صنعتی اصفهان در لیگ بینایی ماشین، اخذ مجوز تاسیس دبیر خانه دائمی همایش ملی در حوزه علوم سلولی و مولکولی، اخذ مجوز تاسیس آزمایشگاه بین‌المللی مشترک بین ایران و روسیه سفید در حوزه ژنتیک و... و اخذ مجوز تاسیس مرکز تحقیقات پایلوت سلول‌های بنیادین را از دیگر موفقیت‌های این حوزه نام برد.


وی خطاب به جوانان حاضر در سالن گفت: فضیل بن عیاض یک راهزن بود ولی با شنیدن یک آیه از قرآن به فکر فرو رفت و متحول شد همان‌طور که قرآن برای او نشانه بود برنامه‌های پژوهش هم برای شما نشانه است بنابراین اگر بتوانید از آن استفاده کنید، مطمئنا موفق خواهید شد.


ذاکر اظهار کرد: به گفته رهبر انقلاب، کسی در حوزه علم و پژوهش برنده است که کاری انجام دهد بنابراین امروز در حوزه علم و تحقیق باید حرکت کرد.


معاون پژوهش و فناوری واحد پرند افزود: وقتی می‌خواهیم با کسی مبارزه کنیم باید با او هم قدرت شویم، بنابراین در شرایط کنونی اگر بخواهیم بر استکبار جهانی پیروز شویم، باید پیشرفت علمی داشته باشیم. امروز نوع مبارزه تغییر کرده است. واحد پرند و مخصوصا حوزه معاونت پژوهش بستر پژوهش و تحقیق را در سطح منطقه برای محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان فراهم کرده است.


راه‌اندازی سازمان اقتصادی در دانشگاه‌ها و ورود به نسل سوم دانشگاه‌ها، آسیب‌های کلیدی توسعه فناوری و نوآوری در ایران، تجارت الکترونیک و ایده‌های کوچک، دانشگاه کارآفرین، معرفی صنعت مهندسی معکوس، اخذ گواهی‌نامه ایزو، باید‌ها و نباید‌ها، و...از جمله برنامه‌ها، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های این جشنواره است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته