دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 16:15
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

زنان محور توسعه ورزش کشور محسوب می‌شوند/ ورزش راه‌ جلوگیری از انحرافات و ناهنجاری‌های رفتاری

معاون رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده، توسعه ورزش و تربیت بدنی را یکی از پایدارترین راه‌های جلوگیری از انحرافات و ناهنجاری‌های رفتاری و سالم‌سازی محیط و زندگی اجتماعی خواند و گفت: زن و ورزش از جمله مقوله‌های توسعه انسانی به شمار می‌روند و زنان نقش انکارناپذیر و بی‌بدیلی در فرایند توسعه دارند لذا استفاده از توان بالقوه زنان در جهت تحقق توسعه پایدار ضروری است.
کد خبر : 55662

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی در دومین سمپوزیوم منطقه‌ای انجمن بین‌المللی ورزش زنان و دختران با محوریت «توانمندسازی زنان در ورزش» اظهار کرد: ورزش در عصر جدید یکی از اجزای اساسی فرهنگ و زندگی مردم است و جامعه ورزشی بدون توجه به اختلافات، باورها و تبعیضات کشورهای مختلف، به عنوان وسیله ارتباط و صلح بین‌الملل مطرح می‌شود.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این که استواری و دوام یک جامعه سالم و با نشاط در گرو سلامت تک تک اعضای آن جامعه است، گفت: ورزش می‌تواند علاوه بر تأمین و تضمین سلامت جسمانی بر سلامت روانی اثرگذار باشد و بر شکوفایی و پرورش خصیصه‌های کارآمدی نظیر اعتماد به نفس، صبر، صداقت، مسئولیت پذیری، احترام متقابل به حقوق سایر افراد و کار گروهی مؤثر باشد.


وی رابطه زنان با ورزش را دو مقوله قابل اهمیت دانست و گفت: تأثیر ورزش بر سلامت زنان و در پی آن سلامت جامعه و دیگر نقش زنان در ایجاد فرهنگ ورزش در سطح خانواده و جامعه امری انکار ناپذیر است.


مولاوردی ادامه داد: ‌زنان در خانواده و جامعه نقش‌های مهم و تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند و تأمین سلامت جسمانی و به دنبال آن سلامت روحی و روانی آنان، تضمین سلامت خانواده و جامعه را در پی خواهد داشت.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اگر فرهنگ ورزش در یک خانواده نهادینه و تقویت شود می‌تواند سلامت جمعی را به همراه داشته باشد که نقش زنان در این مورد بسیار پررنگ و اثرگذار است.


مولاوردی با بیان این که در گذشته حضور زنان در رشته‌های ورزشی و مسابقات رایج نبوده است اما امروز در بسیاری از نقاط جهان شاهد حضور گسترده ورزش بانوان هستیم، اظهار کرد: زنان محور توسعه ورزش کشور محسوب می‌شوند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به این که چشم انداز ما در بخش ورزش زنان، سلامت محوری است، گفت: فعالیت‌های ورزشی منظم به همراه تغذیه مناسب در بالا بردن ضریب سلامت زنان و خانواده و پیشگیری از برخی بیماری‌ها بسیار مؤثر است.


مولاوردی همچنین با اشاره به تاریخچه ورزش قهرمانی زنان در دنیا، گفت: درست است که ورزش قهرمانی زنان دیرتر از مردان شروع شده اما زنان با بالابردن توانایی‌های ذهنی و اعتماد به نفس توانستند به رویاهای خویش جامه عمل بپوشانند. زنان پیوسته با بکارگیری تمرکز، ظرافت و قدرت توانسته اند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشند.


مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان به خوبی توانستند به ایفای مسئولیت خطیر خود در ابعاد تشکیلاتی، مدیریتی، فرهنگی و ورزشی با رعایت شئون و موازین اسلامی بپردازند، تصریح کرد: با ساماندهی مسابقات زنان کشورهای اسلامی برای اولین بار توانستیم با ایجاد یک فضای امن و منطبق با شئونات اسلامی در مسابقات، الگوی نوینی را به زنان مسلمان جهان ارائه دهیم.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین تاکید کرد: تصمیم‌گیرندگان ورزش جهانی باید قوانین و مقرراتی تصویب نمایند که زنان مسلمان در بستر رعایت مسایل شرعی و اعتقادی‌شان و ارزش‌ها و اندیشه‌های دینی خود بتوانند حضوری پررنگ در فضای رقابتی سالم داشته باشند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ‌دولت تدبیر و امید در تدوین برنامه ششم به توانمندسازی زنان و خانواده که در نهایت منجر به دستیابی توسعه پایدار خواهد شد، توجه ویژه‌ای کرده است.


دومین سمپوزیم منطقه‌ای انجمن بین‌المللی ورزش زنان و دختران با همکاری وزارت ورزش و جوانان از 23 الی 25 آذر با حضور فرهیختگان، اساتید و پژوهش‌گران برجسته بین‌الملی در دانشگاه الزهرا (س) با موضوعاتی همچون «تاریخ و فلسفه ورزش زنان»، «آموزش و پژوهش در ورزش زنان»، «رهبری و مدیریت در ورزش زنان»، «توسعه پایدار در ورزش زنان»، «حامیان مالی و شرایط اقتصادی ورزش زنان»، «ورزش زنان در کشورهای اسلامی»، «ورزش زنان و رسانه‌ها»، «ورزش زنان و سلامتی» و «ورزش زنان و تعاملات بین‌المللی» در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته