دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1399 - 13:26
در تجمع مقابل سازمان نظام پزشکی مطرح شد؛

اعتراض درمانگران اعتیاد به اقدام سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با مواد مخدر

درمانگران اعتیاد مصوبه توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه‌‌ها را غیرقانونی دانسته و خواستار ورود مراجع قضائی به این موضوع شدند.
کد خبر : 555625
04186e0c-a74e-47e4-b438-e20b275e1527.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پزشکان و پرسنل شاغل در مراکز درمان سوء مصرف مواد استان تهران پیش از ظهر امروز در اعتراض به سیاست‌های سازمان غذا و دارو و اظهارات اخیر ریاست این سازمان در مورد تغییرات احتمالی در روال درمان بیماران اعتیاد از جمله عرضه داروی متادون در داروخانه‌ها به بیماران این حوزه، در مقابل سازمان نظام پزشکی تهران تجمع کردند و تبعات اجرای این سیاست را برای چندمین بار به مسئولین سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین انجمن صنفی پزشکی کشور یادآور شدند.


شیوع بیشتر اعتیاد و خروج بیماران از چرخه درمان به عنوان اصلی‌ترین تبعات اجرای این تصمیم از سوی درمانگران اعلام شد.



پزشکان درمانگر اعتیاد در این تجمع اعتراض خود را به مصاحبه شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با واگذاری مسئولیت توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه‌ها اعلام کردند که این مصاحبه غیرمسئولانه، غیرعلمی  و غیر قانونی است.


به گفته معترضان، انجمن علمی روانپزشکان کشور و مرکز ملی مطالعات اعتیاد و اساتید دانشگاه‌های علوم بهزیستی، دانشگاه تهران، مرکز ملی مطالعات اعتیاد کشور و سازمان بهزیستی با عرضه داروهای مخدر به علت شیوع اعتیاد داروخانه‌ای مخالفت کردند، ضمن اینکه بنابر ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر عرضه و توزیع داروهای مخدر جرم است.



درمانگران معترض معتقدند مصوبه سازمان غذا و دارو در ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه‌ها، با لابی‌گری در مصوبه ستاد گنجانده شده و این در حالی است که این مصوبه هیچ کدام از این گردش کار را طی نکرده است.



تجمع‌کنندگان خواستار این موضوع هستند تا دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با این موضوع پاسخگوی نهادهای قضایی و امنیتی باشد که چگونه چنین متنی در مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر گنجانده شده است.


در نهایت پزشکان درمانگر اعتیاد خواستار برخورد قاطع واحد انتظامی سازمان نظام پزشکی با شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو حسب قوانین متقن نظام شدند.


همچنین پزشکان درمانگر اعتیاد از آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه نیز درخواست کردند تا به علت شبهه رانت و فساد به این مهم ورود کنند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته