دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1399 - 12:00
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا:

اقدامات متقابل ایران برای مقابله با بدعهدی طرف‌های مذاکره آغاز شده است/ رفع تحریم‌ها اولویت است نه بازگشت آمریکا به برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس آماده اقدام متقابل در صورت تداوم بدعهدی از سوی آمریکا است، گفت: ما به برگشت یا عدم برگشت آمریکا به برجام کاری نداریم برای ما عمل به تعهدات و رفع تحریم‌ها مهم است.
کد خبر : 555283
5c695cc9-d5bb-4ad2-84e9-242a59cbfd64.jpeg

فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فرمایش روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها اهمیتی ندارد، گفت: مقام معظم رهبری بهترین فرمایش را در این باره داشته زیرا ما به برگشت یا عدم برگشت آمریکا به برجام کاری نداریم و برای ما عمل به تعهدات و رفع تحریم‌ها مهم است.


نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس آماده اقدام متقابل در صورت تداوم بدعهدی از سوی آمریکا است، افزود: در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز پیش‌بینی‌های مناسبی برای ممانعت از بدعهدی طرف‌های مذاکره صورت گرفته است.



اگر آمریکا با این بدعهدی‌ها به دنبال از بین بردن تسلیحات نظامی و موشکی ایران است باید بداند این اتفاق هیچ گاه رخ نخواهد داد



وی با تأکید بر اینکه حضور آمریکا در برجام بدون عمل به تعهدات با نبود آن تفاوتی ندارد، تصریح کرد: انتظار ما لغو تمامی تحریم‌ها در همه حوزه‌هاست، در غیر این صورت هر نوع توافق یا مذاکره‌ای منتفی است.




بیشتر بخوانید:


اگر تحریم‌ها برداشته نشود ممکن است بازگشت آمریکا به برجام به ضرر ما هم باشد




این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر آمریکا با این بدعهدی‌ها به دنبال از بین بردن تسلیحات نظامی و موشکی ایران است باید بداند این اتفاق هیچ گاه رخ نخواهد داد، گفت: هیچ مطالبه خارج از خط قرمز ایران قابل پذیرش نخواهد بود و جمهوری اسلامی تاکنون به تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرده از این رو زمان آن فرارسیده که طرف‌های مذاکره به تعهدات خود پایبندی نشان دهند.


مالکی با تأکید بر اینکه مجلس قانون محکمی را برای مقابله با بدعهدی طرف‌های مذاکره تصویب کرده است، افزود: همانطور که شاهد بودیم اقدامات متقابل از جمله آغاز غنی‌سازی ٢٠ درصد نیز در مسیر مقابله با بدعهدی‌های طرف مقابل شروع شده و این مسیر تداوم خواهد داشت.


وی با بیان اینکه بالاتر از سیاهی رنگی نیست، تصریح کرد: بعد از برجام آمریکا هر چه بیشتر به تحریم‌ها دامن زد، از این رو دیگر برای ما فرقی ندارد که طرف‌های مذاکره باز هم بدعهدی کنند.


مالکی با تاکید بر اینکه دست دستگاه دیپلماسی ما در پی تکرار بدعهدی‌های غربی‌ها و آمریکا پر است، گفت: اکنون نیز با توجه به تکرار بدعهدی‌ها، ایران مسیر خود را مشخص کرده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور حتم با قانون اخیر مجلس در خصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بازگشت به شرایط قبل رخ خواهد داد.


انتهای پیام/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته