دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مردم شبستر در گفتگو با آنا:

وزارت علوم برای رفع مشکلات به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلاتی وجود دارد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید به این دانشگاه کمک کند تا مشکلات مقطعی در برخی شهرستان‌ها حل و فصل شود.
کد خبر : 554469
13990730000036_Test_PhotoN.jpg

جعفر راستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شبستر درباره مُطالبات استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر اظهار کرد: در این باره به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تذکر کتبی ارسال کرده و در آن اعلام کرده‌ام که زشت است که نتوانیم مُطالبات و حقوق استادان و کارکنان دانشگاه را پرداخت کنیم.


وی افزود: اگر در برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشکلاتی وجود دارد، باید وزارت علوم به این دانشگاه کمک کند، زمانی دانشگاه آزاد اسلامی دست وزارت علوم را در ارائه خدمات آموزشی گرفته و حالا باید وزارت علوم ولو  به‌صورت مقطعی به دانشگاه آزاد کمک کند تا برخی مشکلات مقطعی در برخی شهرستان‌ها حل و فصل شود.


تشریح مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی درباره برخی مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر نیز اظهار کرد: در گفتگوهایی که با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی داشتم بر این نکته تأکید کرده‌ام که مشکل برخی واحدهای دانشگاهی استان مشکل شماست و باید به عنوان رئیس دانشگاه این مشکلات را برطرف کنید.


راستی افزود: اگر قرار است مشکلات واحدها و شهرستان‌ها به‌صورت مستقل در همان شهرستان رفع شود، باید اختیار عمل را در شهرستان به مدیران مربوطه داد تا بتوانند اقداماتی در راستای رفع مشکلات انجام دهند.


وی متذکر شد: به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی متذکر شدم که اگر قرار بر استقلال واحدهای شهرستانی است باید درآمدهای شهرستان‌ها به‌طور کامل در اختیارشان قرار دهید که اینگونه نیست.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هرچند سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این باره بخشنامه صادر می‌کند و «دکتر جوانپور» باید از طریق سازمان مرکزی دانشگاه این مشکل را رفع کند.


مجلس پیگیر مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی است


راستی درباره توافق با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی برای رفع برخی مشکلات ناحیه شبستر گفت: مقرر شد مجوز فروش برخی از املاک و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر گرفته شود تا مدیران شهرستان بتوانند درباره مسائل مالی اقداماتی را انجام دهند.


وی از توافق با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی برای حضور در واحد شبستر و گفتگوی نزدیک با مدیران، استادان و کارکنان خبر داد تا با گفتگو راهکارهایی برای رفع مشکلات به دست آید.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی از دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با دکتر طهرانچی برای حذف بخشنامه برداشت 25 درصد از درآمد واحدهای دانشگاهی توسط سازمان مرکزی برای رفع مشکلات مالی این واحدها هم خبر داد و افزود: مقرر شد موضوع در رایزنی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرتفع شود، درغیراینصورت در مجلس شورای اسلامی پیگیر خواهیم بود.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته