دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1399 - 15:37
امام جمعه بخش رودهن:

تفکر اسلامی مبتنی‌ بر هجوم به هیچ مملکتی نیست/ دفاع از ملل اسلامی با مقاومت

امام جمعه بخش رودهن گفت: تفکر اسلامی مبتنی‌ بر هجوم به هیچ مملکتی نیست؛ بلکه جهادی است برای انتقال اندیشه دینی و این مهم جز با صبر و ایستادگی بر ارزش‌ها میسر نمی‌شود.
کد خبر : 554427
IMG_0073.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رودهن، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی در نشست هم‌اندیشی استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید فخری‌زاده و آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: وقتی سخن از مقاومت می‌شود، منظور منابع، ادله، اصول و قواعدی است که مقاومت اسلامی را به امری ذاتی تبدیل می‌کند که مستمراً لازم است آراسته به آن بوده و به‌عنوان یک تکلیف به آن عمل کنیم.


وی افزود: خداوند تبارک و تعالی در آیات 111 و 112 سوره هود خطاب به پیامبر و مؤمنانی که از ایشان پیروی می‌کنند، صراحتاً بر مقاومت تأکید می‌کند و آن را وظیفه امت اسلامی می‌داند و خود را گواه و ناظر بر این موضوع می‌داند.


امام جمعه بخش رودهن تأکید کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران در جایگاه تنها نظامی است که در برابر استکبار ایستاده و دفاع از کیان امت‌های اسلامی نیازمند مقاومت است؛ زیرا دشمنان با استفاده از حربه‌های مختلف به‌دنبال براندازی هستند.


معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد رودهن خاطرنشان کرد: تفکر اسلامی مبتنی‌بر هجوم به هیچ مملکتی نیست؛ بلکه جهادی است برای انتقال اندیشه دینی و این مهم جز با صبر و ایستادگی بر ارزش‌ها میسر نمی‌شود.


حسینی عنوان کرد: نظام سلطه به‌دنبال تسلیم امت اسلامی است که متأسفانه در عربستان شاهد آن هستیم و ناگفته نماند که در اسلام صلح به معنای تسلیم نیست که برجام نمونه بارز آن بود که باز هم آمریکا مانع آن شد و حامیان اروپایی نیز به تعهدات خود عمل نکرده و نمی‌کنند.


شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده‌ای بی‌نظیر، شجاع و فداکار


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز بیان کرد: شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده‌ای بی‌نظیر، شجاع و فداکار بود که چهار دهه عمر بابرکت خود را در دفاع از عزت، اقتدار و امنیت ملت بزرگ ایران، مظلومان جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی و محور مقاومت صرف کرده و سرانجام در راه اعتلای اسلام، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جان خویش را به پیشگاه حضرت حق و به تأسی از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  فدا کرد.


حسن شهرکی‌پور اضافه کرد: عصر کنونی یکی از مقاطع حساس تاریخ اسلام به‌شمار می‌رود، به همین دلیل است که دشمنان اسلام از ترس گسترش نفوذ و اقتدار مسلمین در عرصه بین‌المللی به‌صورت علنی‌تر مسلمانان را از هر مرام و مکتبی تهدید کرده و به‌دنبال سیطره بر بلاد اسلامی و چپاول منابع و ثروت‌های آنان برآمده‌اند.


وی توضیح داد: مستکبران جهان از بیداری اسلامی و تسلط ملت‌های مسلمان بر سرنوشت خود بیمناک هستند و از اتحاد و یکپارچگی آنان به‌شدت در هراسند و مصمم‌اند تا به هر قیمتی مانع ظهور دوباره تمدن اسلامی شوند.


رئیس واحد رودهن خاطرنشان کرد: شرایط جدید جهانی ایجاب می‌کند که مسلمانان به‌ویژه نسل جوان بیش از پیش با ظرفیت‌های فراوانی که در مکتب و فرهنگ دینی آنان وجود دارد و نیز با پیشینه پرافتخار خود آشنا شوند و از عزت، شرافت و استقلال خود دفاع کنند.


شهرکی‌پور یادآور شد: در میان مباحث متنوعی که در این عرصه قابل توجه است، بحث «مقاومت» جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بنابراین آشنایی با اهمیت و ارزش مقاومت در شرایط کنونی حائز اهمیت است. مقاومت و جهاد در راه خدا یکی از ضرورت‌های دین اسلام است که ضامن حیات شخصیتی جامعه اسلامی است و مادامی که این امر در میان جامعه نهادینه باشد، دشمنان اسلام و مسلمین یارای دست‌اندازی به کیان اسلام را ندارند.


وی ادامه داد: در قرآن کریم ده‌ها آیه و در منابع حدیثی صدها روایت در بیان ارزش و فضیلت جهاد و مقاومت، انواع، اقسام حدود و مقررات آن به چشم می‌خورد که نشانه اهمیت این واجب بزرگ الهی است.


رئیس واحد رودهن تشریح کرد: مقاومت باید مبتنی‌بر ایمان، عمل به دستورات الهی، بصیرت، صبر و عزم آهنین، موافق با سنت‌های الهی و اتکال به خدا و اعتماد به وعده‌های الهی باشد و اگر مقاومت بر این پایه‌ها استوار بود، یقیناً منجر به پیروزی و فتح مبین خواهد شد؛ چراکه خداوند هلاکت ستمگران و مستکبران و نصرت مؤمنان را در صورتی که مقاومت آنان متکی به ایمان و اخلاص باشد را وعده داده است.


مقاومت عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود


استاد گروه معارف دانشگاه آزاد رودهن هم با تشریح مبانی مقاومت گفت: قرآن دو رکن اساسی را برای مقاومت برمی‌شمارد که شامل ایمان راسخ و عمیق و استفاده از تمام توان و امکانات لازم برای مقاومت هستند.


سیدسعید غفوری گفت: در نگاه قرآن مقاومت امری فطری است؛ زیرا آفریده‌های این جهان به‌طور مشترک دارای صفت مقاومت هستند که همه موجودات از ریزترین واحد تا بزرگ‌ترین مجموعه، ساری و جاری است و خداوند تبارک و تعالی به کرات در آیات متعدد قرآن وعده پیروزی داده است که اهل حق و طرفداران حق پیروز نهایی هستند.


وی اظهار کرد: مقاومت عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود و وقتی دشمنی به شما زور می‌گوید، باید در برابر او ایستاد، نه اینکه سر تسلیم فرود آورد و البته مقاومت هزینه دارد؛ اما هزینه تسلیم‌شدن در برابر دشمن برابر با یک عمر خفت و خواری است.


استاد گروه معارف دانشگاه آزاد رودهن عنوان کرد: مقاومت عوامل زیادی دارد که مهم‌ترین آنها شامل توحید و ایمان به خدای یکتا، ایمان به معاد، توکل، امیدواری، دعا، ابراز قدرت، عدم خوشبینی و عدم اعتماد به دشمن، حفظ وحدت و لزوم بهره‌گیری از تمام استعدادهای جامعه اسلامی از جمله آنها است.


به گزارش آنا، با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن و معاون نهاد نمایندگی رهبری، حسن شهرکی‌پور رئیس، حجت‌الاسلام محمدحسین احمدزاده معاون فرهنگی دانشجویی و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، نشست هم‌اندیشی استادان با موضوع «مبانی دینی و قرآنی اندیشه مقاومت» به‌مناسبت دهه مقاومت و نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، بزرگداشت شهید فخری‌زاده و آیت‌الله مصباح یزدی در سالن پروفسور حسابی واحد رودهن  برگزار شد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته